18 juni 2009

Att ta farväl av någon...

Det finns få saker som är så tufft för själen och hjärtat som att säga hej då till någon som betyder mycket. Oavsett om man snart kommer ses igen då är det tufft. Jag gillar verkligen inte avsked. Jag rent av hatar avskred. De suger så fruktansvärt och jag vet att jag om dryga två veckor ställs inför ett avsked jag verkligen bävat för. Det är dags att säga farväl till en grupp vars musik jag älskat i många många år. Det är dags att säga farväl för alltid. Hur fan gör jag det? Hur ska jag kunna stå där och veta att det här är den allra sista gången jag får uppleva det jag då upplever? Hur hanterar jag det faktum att jag ser mitt livs sista spelning med Nine Inch Nails? Hur hanterar jag något sådant? Just nu har jag ingen aning men fredagen den 3:e juli kl 01:00 kommer jag veta. Och jag kommer förmodligen ha mina känslor på utsidan av kroppen. Det kommer bli häftigt och sorgligt på samma gång upphöjt till nivåer jag sällan varit på. En sista spelning med en av de största... Mitt livs sista spelning med Nine Inch Nails.

11 kommentarer:

  1. Förstår inte, hur vet du att detta är den sista spelningen? Ska du dö?

    SvaraRadera
  2. fan trent och mike patton.. ja vad ska man säga.. en anna konstialtion blir det endast.. Har man hållt på med musik så länge slutar man inte. De vet ju inget annat. Han kommer möjligen sitta i studion några år och fundera på livet och sedan släppa någon musik ala trent.

    Ja vad sa RATM och Roxette.. ja ett definitivt slut tror jag inte på. Riktiga musiker gör som Johnny Cash och dör med pride.


    Trentan har ju även utryckt sig att han skulle sluta med internet pga av att det är så mycket skitsnack. Enligt mig är detta endast en fet snedfylla kombinerat med ett bra säljtrick.

    Vi lär ju snart se NIN doing the S&M tillsammans med basfioler och hårda stråkar som pulserar i takt till "I wanna fuck you like an animal".

    Säg fuck it! jag ska dit och någon jävla sista gång tror jag inte på. Det är bara domedagsnonsens enligt mig.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag aldrig snackat om att han ska sluta göra musik. Det kommer med stor säkerhet att släppas fler plattor med NIN-namet på. Men live... det är en helt annan sak. Trent kommer ta ett break på obestämd tid, enligt honom själv, för att få tid att fokusera på allt han velat göra men inte haft tid till.

    Sen sa Trent faktiskt detta under speningen på Bonnaroo Festival för några dagar sedan.

    "It just dawned on me that this is our last show ever in the United States. Don't be sad. I'll keep going. But I think I'm going to lose my ... mind if I keep doing this, and I have to stop."

    Kan man kanske inte tolka på så väldigt många sätt. Jag räknar inte med mer live från NIN efter Wave Goodbye - turnén. Blir det mer så är det en bonus i klass med RATM och FNM.

    SvaraRadera
  4. japp vi var ju rätt överens där efter msn helt klart.

    SvaraRadera
  5. Vet inte om jag misstolkar ditt språk men det känns helt sjukt att du drar paralleller med band som skall sluta/splittras som att ta farväl av en person.

    Känner mig smått illamående av detta och jag hoppas jag misstolkade det du skrev.

    //Robert

    SvaraRadera
  6. Jaha, du var lite dramtatisk bara. Gulligt.

    Vad förstod inte min mamma? Att din snopp var inne?

    SvaraRadera
  7. Anonyme och upprört illamående Robert. Det känns helt sjukt att det finns folk som tar allt som skrivs på internet på fullaste allvar. Speciellt på en blogg skapad av några polare för att skriva oerhört insnöade och nördiga inlägg till varandra. Det gör mig smått illamående och jag hoppas att jag misstolkade det du skrev. ;)

    SvaraRadera
  8. hahah.. Kung! Äntligen lite debatt!

    Arvika nästa för mig för den som nu vill bry sig om det. Måste säga att jag saknar en hel del av vårt folk i år när det gäller iniativ till att åka på festival. Vad är detta? Barn nästa?

    SvaraRadera
  9. Hur ska du ha det? Är det allvar eller inte. Ena gången du skriver är det blodigt allvar sedan bara nördiga inlägg bla bla.

    //R

    SvaraRadera
  10. Cathing! Ja vad är din respons på detta inlägg ovan Dreadde? ;p

    *trumvirvel*

    SvaraRadera