20 april 2009

THE SYSTEM HAS FAILED

Idag har varit en sådan där jävlig dag... men den började ganska bra ändå. Vaknade upp klockan halv sju och var inte ett dugg trött, och det är ju trots allt måndag till råga på allt! "Vad är det frågan om!? Något måste ju vara diaboliskt fel!", tänkte jag stilla för migsjälv. De senaste veckorna har jag varit på oförskämt bra humör. Jag har inte alls varit bitter och fientlig, som annars har varit min melodi de senaste två åren. I eftermiddag kom det tillbaka... det som förmodligen triggade mig var tanken på att profiten är viktigare än en människas välbefinnande.



Varför rädda ett system som är dömt att förgöra sigsjälvt?


Det handlar inte om människor... allt handlar om pengar... ekonomisk j*vla vinst. Jag förstår inte hur man kan försvara ett system där skulderna hela tiden skall överstiga det faktiska kapitalet. Så länge det finns skuld så finns det ett värde i de papperslappar vi kallar för "gångbar valuta". Att vara skuldsatt är detsamma som att vara en slav. Detta moderna slaveri är en inbyggd mekanism av det monetära system som all vår konsumtion vilar på... och vi måste hela tiden konsumera mera... annars faller skiten samman. Dumt att göra något nu innan det är försent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar