10 april 2009

Ikväll blir det Syntfestival!


För alla Metalfans så kan ni sluta att läsa nu!!! 

Ja äntligen kan man få höra lite EBM nu så att man kan klara sig till Arvika Festivalen som jag och Cissi överväger mycket starkt. 

Men tillbaka till dagens syntfestival.... På Münchenbryggeriet hålls en 2-dagars synthfestival något av de större eventsen för oss elektroniska apor. TINITUS-FESTIVALEN! Förut var det alltid SEMA/SAMA i Göteborg som var tha shit men denna festival, Tinitus festivalen, har helt enkelt tagit över. Minns fan inte vad som hände med SAMA/SEMA tror det lades ned osv. Det sägs även att detta är den SISTA Tinitus-festivalen men det kan man vara lite skeptiskt till, fast helt klart lär det dra lite mer folk med sånna rubriker.

Men skit i det för nu är ju Tinitus här och nu. Så ikväll samlas väl eliten av syntare för att framförallt se banden Suicide Commando, And One, Combichrist och The Klinik. Ja det är i alla fall vad Jag, Jonathan och Alex tänkt att se. *Host* ja vi kan väl räknas till eliten och därav mitt övre påstående.

380 laxar en dag.. 600 firrar för två dagar. Men utifrån schemat så känner jag att Fredagen är den dag mina band framförallt spelar. Lite surt på Klink som spelar på lördagen, ett band jag gärna sett, men va fan shit happens. 




SCHHEEEMA TINITUS!

Friday
20:00 Doors Open
20:20 Noisuf-X
21:20 TraKKtor
22:20 Combichrist
23:50 Suicide Commando
01:10 And One
03:00 Doors Close

Saturday
18:00 Doors Open
19:00 Portion Control
20:00 Northborne
21:00 Spectra Paris
22:10 Die Form
23:30 The Klinik
03:00 Doors Close

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar