15 april 2009

Äntligen, Modo Hockey part II - Rawks tankegångar



MO’jävla’DO! Äntligen!

Att Rindell skulle få sparken var en självklarhet och det skedde relativt snabbt.

Men sedan har MODO-ledningen börjat snacka om Revansch 09/10 utan att riktigt dragit några slutsatser eller åtgärder över det som har hänt. Folket har legat på och mer eller mindre krävt VD:ns och Sportchefens avgång men när det har dragit ut på tiden så har jag blivit mer och mer tveksam till att det verkligen skulle hända.

Jag antar att Kent Forsberg och co har sagt sitt och med supportrarnas och hela bygdens missnöje som tryckte på så var det helt enkelt omöjligt att ha kvar Ecke och Jerry. Jag är förbannat glad att detta hände och nu kan man på allvar börja snacka om revansch.

Allt känns plötsligt extremt mycket mer positivt men det är en lång bit kvar att vandra. En ny tränare behövs fort som fan, ty MODO har varit utan en tränare i vadå två månader snart? Och sedan behöver vi säga upp lite kontrakt också. Bort med Snellman och co. Viktigaste punkten efter en ny tränare är dock en ny målvakt.

Imorgon FM ska MODO ha en presskonferens. Jag hoppas att de kan presentera lite nyförvärv då; jag hoppas på en kanadensare som tränare och tror att de offentliggör Bjurling som ny förstamålvakt.

Meriterna som den nya VD:n innehar känns helt klart imponerande men om jag har förstått det hela rätt så kommer det en ny riktig VD framöver.

Angående sportchefen så är jag lite tveksam till Freddan, men även han lär inte bli kvar på sin post i längden. Det som talar för honom är han har stått där nere i skiten och upplevt det hela. Dessutom ville ju Timrå ha honom som sportchef tidigare så helt borta kan han ju inte vara. Men dessutom kommer Freddan att få hjälp av Werner och co i det nya Sportutskottet och i hemlighet tror jag att NHL-veteranerna med Foppa i täten gör mycket.

Helt plötsligt blev Silly Season iaf jävligt mycket mer spännande! Vi har hittills gjort klart med två nyförvärv som inte direkt har någon WOW-känsla över sig. Jag tror att det blir något sådant framöver – om nu inte Färjestad eller LHC eller någon av de andra rövklubbarna viftar för mycket med tusenlapparna.

Men Nordin, att säga att du INTE varit en supporter ett tag pga vad som har hänt är ju skitsnack. Vänd på det istället. Du var en BESVIKEN supporter och har visat ditt missnöje helt enkelt. Och jag är helt övertygad om att anledningen till att det blir förändringar beror på oss supportrar.

Och på tal om oss fans. MODO har bytt namn på sin supporterklubb. Från MODO Support till... Lumberjacks! Jag var lite tveksam först men nu är det kung. Nu kan vi klä ut oss till skogshuggare med yxan i högsta hugg och vråla! På forumet diskuteras olika logo-förslag och jag gillar tanken att göra något liknande denna:





MODO Hockey 4 lifeaaah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar