30 april 2009

En skadat bra lineup?

Idag kom det jag har väntat och väntat och väntat på så sjukt länge. Alla cockteases heliga moder (om man inte räknar Trent) levererade och ett av världens mest intressanta band ska spela på Roskilde. Faith No More kommer till Roskilde. Det är hur stort som helst för mig, som avgudat detta band sedan... ja tidigt 90-tal? De ligger där uppe hos mig, tillsammas med KoRn, Metallica, NIN och Rage Against The Machine. Att nu få en chans att se dem för första gången känns så stor att jag hade offrat hela min skivsamling för att få göra det. Om det hade behövts. Nu när Pattons överlägset bästa band (ja jag får säga att det är hans band) är klar har vi en bandlista som enligt mig ligger i den absoluta toppen av det jag sett. Kanske inte till mängden, men till kvaliteten på de band som faktiskt är något att ha.

Faith No More, Nine Inch Nails, The Mars Volta, ISIS, Slipknot, Down, Oasis, Social Distortion.

Det där är inga dåliga namn alls. Än fast Erik kommer påstå det, men det är mest för att han numera blivit moderockare och är rädd för allt dom är 30 minuter från hans eget badrum. Jag och andra sidan är så sjukt peppad att det läcker diverse kroppsvätskor ur mig. Om man dessutom är så nördig som jag är så klämmer man in en spelning med KoRn på Vega i Köpenhamn dagen innan Roskildes banddagar börjar och man river även av Metaltown helgen innan. Detta kommer ge mig de överlägset mest musikintensiva dagarna i mitt liv. Och det är exakt ett sådant liv jag värdesätter. Det är exakt så jag vill leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar