01 april 2009

IPRED suger

Fick detta tips av Jonas. För att cracka WEP lösenord för att komma åt andras trådlösa nätverk kan man använda ett program som heter Backtrack 3. Har själv inte testat detta men det ska vara ruskigt enkelt har jag fått höra. Alltså om man nu kan cracka andras trådlösa nätverk och tanka film och musik via det så vet vi alla att IPRED kommer ha mycket svårt med bevisning att du tankat ned materialet när det faktiskt går så här lätt att bli hackad av andra. Så vi lär ju se en hel del som lär hacka varandras trådlösa anslutningar för att kunna fortsätta fildela. Jag frågade i mitt senaste inlägg efter Vägar ur detta skit men inser nu att det kommer finnas så många vägar att en lag inte äns på något sätt har något att sätt upp mot detta. Vi lever i ett viralt nätverksamhälle där man inte kan sätta dit en person utan att sätta dit hundratusentals.


7 kommentarer:

  1. Innan Svenke sliter av sig allt hår kan jag ju förtydliga en sak. BackTrack är en utgåva av Linux som är anpassad för att testa och analysera nätverk.

    Färne har dock helt rätt när han säger att WEP-skyddade WLAN är sjukt lätta att knäcka. Jag fattar inte varför någon använder det. Är man inte helt "datordum" tar det cirka 30 minuter att knäcka ett WLAN som är skyddat med WEP. Och då är nedladdning och bränning av BackTrack 3-skivan inkluderat i dem 30 minuterna.

    SvaraRadera
  2. Jag är inte intresserad av att hålla på och krångla och knäcka lösenord för att gå in på andras jävla trådlösa nätverk. Det är en dum grej att göra och verkligen inte särskilt stabilt sätt överhuvudtaget.


    Nä, vi får kolla på VPN-tjänster och andra nya olika typer av tjänster för att lösa detta.

    SvaraRadera
  3. Bara å köra på som vanligt tills man får ett varningsbrev och då skaffa dolt ip.

    SvaraRadera
  4. Och du är säker på att det kommer ett varningsbrev först?

    SvaraRadera
  5. Ja igår var det en hel del polisrazzior mot piratebays serverhallar läste jag. Polisen verkar ju inte ligga på latsidan när det gäller att ta fram bevis nu när de har den nya lagen =\.

    SvaraRadera
  6. Tror som tompa säger kör på för lagen är ju ohållbar i längden.

    SvaraRadera
  7. Var läste du om de razziorna?

    SvaraRadera