03 april 2009

Pappa tipsar om en cancerdrabbad fladdermus.

Det finns få saker som ger mig sån pepp som att "upptäcka" ny musik. Nya grupper och nya låtar är guld. När de är bra förståss. Jag upptäcker väldigt mycket nytt under festivalsäsongen och det är lite av tjusningen med just festivaler. Man utsätts för musik man kanske inte riktigt har järnkoll på. Jag brukar numera alltid ladda ner massor med musik (FUCK IPRED) från de artister jag inte känner till och som medverkar på festivaler jag ska vara på, just för att jag vill hitta ett par guldkorn och det blir även en hel del chansningar när man väl är där. Ni vet, när man sitter där och bläddrar i programmet och läser de korta beskrivningarna om band från all världes hörn och sänker en öl eller sju. Hur som helst, igår gick jag igenom Roskildeprogrammet för säkert 20:e gången i ordningen och nu fastnade för namnet Cancer Bats. Det låter coolt och beskrivningen av bandet skvallrade om hardcore, fast med lite mer metal i sig och det kan man ju inte säga nej till. Så vida man inte tycker att Kent är ryggraden i svensk kultur. Nu har jag lyssnat en hel del på de här herrarna igår och idag och de är riktigt riktigt bra. Förjävla bra, om jag tillåts svära lite såhär på fredagslunchen. Spontant känns det som att de låter som Haunted hade låtit om de varit ett hardcoreband, tror jag. Nästa skrivbeställning kommer definitivt innehålla deras plattor. Nedan är videon Hail Destroyer från plattan med samma namn och som släpptes förra året. Enjoy! Det har jag gjort många gånger om redan.


1 kommentar: