12 november 2008

House of Metal 2009 - pt.I

House of Metal, tvådagarsfestivalen som går av stapeln i Umeå, öppnade för första gången februari år 2007. Första upplagan bjöd på riktigt bra artister och himla ös. Året efter, 2008 för att vara mer exakt, var enligt min mening ett litet steg bakåt… Men nu jävlar har de gjort sin hemläxa och bokat upp några riktigt bra band till nästa års upplaga.

Till House of Metal 2009 är nämligen The Haunted, Mustasch och Opeth några av dem band som hittills är klara. Det finns ju inte en chans i hela Småland att jag missar HoM 09. Redan nu är jag peppad som satan. Och det kommer att bli en sådan perfekt uppvärmning inför kommande Metallicakonsert.

2 kommentarer:

  1. Jo, hörde om dessa förstasläpp och det är kul att de har insett att de måste boka några riktiga band. Senast var det ju ett skämt.

    Jag som dryg Stockholmare kan ju dock skryta med att jag troligvis har sett alla dessa tre band innan hösten är slut. Dessutom suger Idun. Men va fan, jag ska absolut sikta på att komma upp ändå - mest för festens skull!

    SvaraRadera
  2. ja jag är nog rätt på att fara upp ja med. Var ju ett förbannat tag sedan jag var i ume!

    SvaraRadera