28 november 2008

Färnebio goes GORE?

Denna recension nedan om filmen Man bites Dog gjorde jag och Sami gjorde för ett år sedan när vi tänkte börja blogga om filmer som sticker ut från den normala filmgenrerna. Vi hade som mål att se chockande filmer med mycket blod,sex och övervåld som tema. Detta med gore och splatter-tema. Gärna japanskt och zombie var på vår lista. Vi plöjde en hel del sjuka filmer. Tänkte att vi nu kunde återuppta detta som jag och sami startade men aldrig slutföljde. Har nu köpt Dario Argentos feta gore-box som passar mycket bra i detta tema. Så vad säger ni om att gära Färnebion varannan gång till nått lite mer speciellt.. lite mer sjukt och lite mer intellektuellt?

Dario Argento Boxen innehåller klassikerna:
Cat nine tails (6.5/10 på imdb)



The bird with the crystal plumage (7.1/10 på imdb)


An eye for horror
(7.0/10 på imdb)


The wax mask (5.5/10 på imdb)



The phantom of the opera
(4.0/10 på imdb)



The stendal syndrome
(5.9/10 på imdb)



Phenomena (6.8/10 på imdb)



Susperia
(7.3/10 på imdb)


Tenebree (unsane) (7.2/10 på imdb)





Först av på stapeln blir Susperia...



Ni bör vara medveten om att ni inte kan vara äckelmagade eller ha svårt för chockande scener. För det är just detta med att se ett steg förbi hollywood och in i den udda och sjuka filmvärlden vi ska gå in i här är det tänkt. Sedan får ni vara beredd på att se grymt mycekt skitfilmer också. Men det bästa är att det är sjukt jälva kul att recensera dem! ;-)


Man eller mus, båda är välkommna att titta på Gore i mitt hus?

6 kommentarer:

  1. Recensera Owe Bolls - Seed, den var lite lätt disturbing tyckte jag. Gillar egentligen inte Owe Boll men han har gjort några bra filmer på senaste tiden, postal t.ex. (även om den inte är horror). Annars är det roligt att läsa Splatter och Gore recensioner, fortsätt med det.

    SvaraRadera
  2. Tackar!

    Ännu har dock inte recensionerna kommit igång. Måste få igång lite feedback för dessa hemmakvällar.

    Tackar för alla tips! Tipsa gärna lite mer så att vi kan få en bra film-playlist framöver =)

    Så vad är du för en christoffer?

    SvaraRadera
  3. Dessa recensioner är mig både givande och roliga att läsa. Hur bra som helst! :)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är på. Lite grann. JAg kommer att befinna mig bakom teven och prata om glada saker när jag blir för skärrad.

    SvaraRadera
  5. Ja befinn dig bakom tv:n du för jag har projektor. så det kan nog bli svårt att gömma sig bakom duken. ;p

    SvaraRadera