22 juli 2008

Musikpepp och värmesaknad!

Yo yo. Nu var det ett tag sedan jag skrev ett riktigt inlägg här på bloggelibloggen, så det är väl så dags nu. Ett utförligt inlägg om min och Marias tripp till Egypten mäktar jag dock inte med just nu, så det kommer sen. Kan säga att jag längtar tillbaka som fan, helst när det är så här kallt skitväder i Sverige. Här är trots det en bild på mig en liten bit upp på Cheopspyramiden.


Musikpepp är härligt. Musikpepp är underbart. Har varit svag på att köpa skivor den senaste tiden, men nu har jag börjat komma igång igen. Det har blivit en blandning av gamla och relativt nya skivor, varav en del skivor som jag länge skämts över att inte ha i samlingen.

Alice In Chains - Dirt
Cult Of Luna - Eternal Kingdom
Dire Straits - Brothers In Arms
Elvis Presley - 30 #1 Hits
Iron Maiden - Piece Of Mind
Iron Maiden - Powerslave

Johnny Cash - The Essential
Kent - Vapen Och Ammunition
Nine Inch Nails - The Slip
Meshuggah - Obzen

Opeth - Watershed
Ozzy Osbourne - The Ozzman Cometh
Rolling Stones - Flashpoint
Sällskapet - S/T
ZZ Top - Greatest Hits

Okej. Låt mig först förklara Kent-skivan. Skulle lägga den senaste ordern på cdon och den kostade 19 spänn, så jag tänkte "vad fan". Upptäckte igår när jag fick hem den att Maria redan hade den. Om nån vill ha ett splitternytt ex så säg till. Iron Maiden-skivorna kan jag utan och innan, och har ägt dem på vinyl i många, många år. Måste dock ha cd också. Dammit. Meshuggah är pinsamt att jag inte köpt tidigare, men till min heder har jag inte lyssnat något alls på den, så den är helt ny för mig. Opeth börjar jag komma in i lite smått så här efter 10 genomlyssningar. Många lugna partier. Många knasiga. Micke Å är en lustig man med mustasch. Dire Straits var också ett sånt där impulsinköp på cdon eftersom den gick på 29 spänn, men den är en klassiker. Cult Of Luna har jag bara hunnit ge ungefär 3 genomlyssningar än så länge, men det verkar snusk. Något mer jag behöver säga? Nä. Förutom att Coop Forum är ett rätt bra ställe om man letar "best of"-skivor av artister man borde lyssna mer på. =)

Jäjä. Vad mer? Just det! Dark Knight-pepp har jag också. Satan! Helgen känns för långt bort. Jag vill se skiten nu.

Sambolivet flyter på. Vi har fått det riktigt schysst i vår lya här på Rågången 13. Känns verkligen som om man bor här nu, och allt står på sin plats och sånt där. Har lyckats hooka upp mitt Wii på en trådlös uppkoppling som inte är min, så det går lite knackligt... ska köpa en trådlös router nu till veckan hade jag tänkt. Har dock hunnit med att ladda ner Megaman och Megaman 2 från Nintendo-shoppen. Så jävla kung att lira NES-spel! Wunderbar Schmunderbar!

Nu orkar jag inte skriva något mer. Nu ska jag laga mat. Ett utförligt Egypten-inlägg kommer!

P&K!

3 kommentarer:

  1. Jag var extremt nära att köpa Brothers In Arms på Bengans idag. Jag köpte en Radioheadplatta istället men brothers in arms fanns för 59 laxar. "Va fan" tänkte jag och stannade upp och sen tänkte jag "va fan" och gick. Nästa gång då jävlar.

    Hörru, mr best of-anti-röven-bögen. Vad hände?

    Du borde också smacka Bullet For My Valentine-plattan. Jag lovar att du kommer att gilla den.

    Och Sällskapet! BRAAAAA! ÄNTLIGEN! Helvete, jag trodde att du hade köpt den plattan för längesen ju. Du kommer att fria till Thåström om 1 vecka.

    SvaraRadera
  2. Alice In Chains - Dirt!!!
    Inte en dag för tidigt :)
    Sen håller jag med Erik. Köp Bullet For My Valentines Scream, Aim, Fire.

    SvaraRadera
  3. Vi borde köra mariokart mot varandra! Kriz, Erik och Elin... : ) hur addar man varandra som vänner i mii-tjoffsan?

    SvaraRadera