10 juli 2008

Första semesterveckan i Örnsköldsvik

Nu har jag varit i Ö-vik i snart en vecka på första semesterveckan. Det har varit trevligt och soft. Jag är alltid en bortskämd unge när jag är hemma hos mor och far; går upp vid 12-tiden, käkar morsans mat, andas norrlandsluft och lyfter inte ett finger.

Det har varit en bra vecka. Vi var ute i Skeppsmalen och kikade på havet och fyren, Star Wars-muséet fick självklart ett besök (jag träffade Darth Vader!) och så var vi på O’learys i lördags där det lirade ett Metallica-tribute-band – som faktiskt var riktigt jävla bra! Eller så ljuger alkoholen, men jag hade iaf skitkul. Sen så har jag klippt mig lite men tjejen som klippte mig verkade så blyg så det blev inte så mycket klippt som jag hade tänkt mig trots att jag fick säga ”ta lite till du” ca 4 ggr och då kändes det dumt att fortsätta.


Sen har jag och brorsan varit och hyrt en hel del film. Filmtips till er andra inför kommande regniga sommardagar:
- Gone Baby Gone
- Eastern Promises
- The Darjeeling Limited
- Free Jimmy


Men framförallt har jag dock hängt med min kära brorsdotter Lea och passat på att bära henne när ingen annan gör det. Det verkar inte så jobbigt att ha ett barn ändå ty Lea är mest bara glad och skrattar och tycker allt är roligt. Sen, om hon börjar lipa, så lämnar man bort henne till sin mor eller far. Suveränt.

När jag inte har hållit Lea så har jag hållit Luke. Gamm-katten (över 15 år nu) börjar bli gammal och han måste ha gått ner 2 kg sen jag såg honom senast och han väger knappt något längre. Förutom var han en tjockis men nu är han smal och seg. Jag är rädd för att det är första tecknet på att han inte har så länge kvar att leva. Kattgubbar brukar krympa ihop innan de går bort. Det var faktiskt skrämmande att se stora Lukas vara en mager katt. Ganska mager iaf, om man jämför med hur han såg ut tidigare.

Imorgon åker jag bil ner till sthlm och passar Lea i baksätet. Jag ska hänga i Sthlm ett par dagar innan jag drar ner till Malmö och ser DOWN på söndag. Jag är sjukt peppad. Sen blir det Sthlm igen på tisdag och sen Iron Maiden och sightseeing i Sthlm med svärföräldrarna.


Jag och farsgubben i Skeppsmalen


Boba Fett, tuffast i Star Wars-unversumet

¨
Brorsan och jag med varsin bebis

1 kommentar:

  1. Så Ö-vik är sig likt? Synd att man missade dig denna sommar då.. hade tänkt åka ner snart. Är även sugen på Star Wars, värt? Är det nå biljetter kvar?

    SvaraRadera