08 december 2006

Wii!


Jag har haft Wii-peppen i mig i två månader. Men jag har däremot aldrig vågat peppa till 100 % eftersom jag inte varit säker på att jag verkligen kommer att få en Wii-konsol. Jag bokade ju dock upp mig på Game för en månad sen, men det visade sig att de inte skulle kunna få in tillräckligt många till releasedatumet 8 december. Vad gör man då? Jo, jag och Jonas har här i veckan gjort ett intensivt detektivarbete på dels vilka affärer och kedjor som får in Wiis och hur många varje ställe får. Till slut föll vårt val på ONOFF. Precis som på Elgiganten går det inte att boka Wii hos denna kedja utan det handlar helt enkelt om att vara först på plats. Vi fick veta från en ONOFF-arbetare att de skulle få in 11 st paket till ONOFF-butiken ute på Ersboda. Elgiganten på Strömpilen skulle få in tio stycken men när vi tidigt i morse läste på VK att det hade börjat köats på Elgiganten från torsdag eftermiddag så drog vi chansningen att det skulle vara störst att få en Wii på ONOFF.

Jag, tillsammans med mina arbetskollegor Aron och Jonas, drog ut och ställde oss 8.30 imorse, dvs en och en halv timme innan butiken öppnade. När vi kom dit var det åtta personer före oss och de första hade varit där sen tre-tiden inatt. Så vår köplats var nummer 9 , 10 och 11 och eftersom vi var säker på att det skulle finnas 11 st konsoler så var vi glada och frusna fram till kl. 10. Då öppnades portarna och en snubbe släppte in en efter en. Men han stoppade kön efter att den nionde (!) personen hade släppts in och meddelade att de bara hade fått in 9 spelkonsoler. Jonas och Aron (som var nummer 10 respektive 11 i kön) fick alltså ingen Wii.. MEN DET FICK JAG! HAHAHA! JAG HAR TUR OCH ÄR BÄST!

Så nu äger jag Wii, Wii Sports och Zelda!!!

Intressant info: Elin Nordin lyckades också köpa en Wii. Hon stod i kön på Elgiganten och fick den som nummer 8 av 10 möjliga. Men hon fick inget Zelda och köade i nio timmar. Visst, hon betalade 200 spänn mindre för sin konsol men för helvete – jag köade 1,5 timme och kunde köpa Zelda också. Elin – jag var bättre.

Jag vill som stänga in mig i mitt rum hela helgen och Wii:a men imorgon ska jag upp till Skellefteå tillsammans med 150 andra MODO-fans och kika på när MODO förnedrar Skelleftefjantarna i sin egen amatörmässiga hockeyhall. Det blir jävligt kul.

HEJDÅ!







Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

7 kommentarer:

  1. Wiiii! bra gjort! haha endå surt för jonas och aron :/.. men alltså MY GOD ZELDA!! det kan ju omöjligt va dåligt. du vet ju att det är jag som kommer att vara freeloader'n?!

    SvaraRadera
  2. "bra gjort!"?!?! DJÄVLIGT BRA GJORT SKULLE JAG VILJA SÄGA.

    Jag kommer inte att bjuda hem en jävel. Men du är självklart hembjuden ;) Mest för att du är så schnygg då ;)

    SvaraRadera
  3. coooolt! du ta med dig detta i jul. vill se detta på riktigt! har hört jövligt mycket coolt om detta!

    vill testa! kasnke spöa dig i en boxningsmatch.. =) skaffa ett sånt spel!

    SvaraRadera
  4. Oh mama. Helt slut i själen sen allt väntande, sen helt slut i all muskelvävnad sen allt spelande. Säger bara att Play är hur roligt som helst, man kan vara med i ko-race, fiska osv. Måste få tag på det. Sen väntar jag till elgiganten får in Marvel Ultimate Alliance. Sen Mario Galaxy. WOWOWO WIIII!! : ]

    SvaraRadera
  5. visste inte att elin var intresserad av tv-spel. måste verkligen ha misstförstått dig alla dessa år elin =)

    SvaraRadera
  6. haha, mjaa.. har väl vart lite smått intresserad förr men intresset har ökat katastrofalt snabbt : P
    jag har för övrigt införskaffat mig raymans raving rabbids, alltså det spelet är så sjukt roligt, dom är så jävla söta dom där kaninerna hehe.

    SvaraRadera
  7. Elin.. Zelda. Köp. och dö. döö

    SvaraRadera