19 december 2006

UPPDRAG: Julen!



Julen har nu helt överaskande knackat oss på axeln och snart kommer vi nästan alla samlas i Norrland, Örnsköldsvik, vår hemstad. Tyvärr som ni vet kommer inte Hugo kunna joina oss i år. Men du finns i våra hjärtan ändå i dessa juletider.

Å som ni alla vet så innebär det många kära återseenden, nya flickvänner och traditioner.
Dessa traditioner som ni nästan alla vet om innebär MAX! Japp julfirande med maxmål, kramar, paketbyten, fina minnen och nya berättelser samtidigt som Elvis the king sjunger Silent Night.Helt enkelt en fetfylla-bloggen-live upplevelse!

Tid är ännu inte riktigt bestämt som jag förstått, men jag antar att det är möte runt halvtio,tio som vanligt och passerar tolvslaget där julen inträder. Då sker paketetbyten mellan de som har sådana deals. Jag och erik brukar ha en sådan deal. För mig att Svenke och Erik har en sådan deal med. För er som ännu inte har en deal skaffa en deal.

Jag och Erik har iallafall en musikdeal. Vi påverkar varandra med ny musik. Jag försöker konvertera Erik till elektronisk musik och erik förösker konvertera mig till något jag redan är. Men hur som helst blir det grymma musiktips som man alltid kommer ihåg. Tyvärr Erik är din skiva som jag beställt lite sen. Den kommer att skickas nu typ och hinenr troligen inte komma innan fredag då jag far till Ö-vik.
Så du komemr att få nöja dig tills efter nyår med en brändversion av den.

Sedan kommer vi alla fira jul hos flickvänner, pojkvänner och släkt av alla dess slag. Själv har man skumma rutiner på jul och får tyvärr spendera stora delar av julen som taxichaffis åt släkten. Men det ger mig även tid att reflektera över musiken jag får av Erik så har oftast inget att klaga på.

Sedan JULDAGEN!

Först efter att vi alla ätit julgröten och varit familjära så innebär denna dag FETT med FETFYLLA! Band knyts denna dag så hårt att de ska räcka till sommaren! Byn sammlas och vi minns alla hur det var i gymnasiet då olle slog kalle och pelle träffade den där bruden berta. Eller vad det nu var för historier som gällde just oss. Lite som låten "på tunnelbanan" med dr. Kosmos. Ja antigen var vi mesar, mobbare, plugghästar, fettmertalrockare eller killen/tjejen som knullat med alla i stan. Inte för att vi ska nämna några namn. Men vi vet nog alla vilken som var vilka.

Men nu kommer tvisten! Det är nämligen inte vem vi var, utan vem vi har blivit som spelar någon roll. Och just juldagen om vi nu räknar bort spriten i det hela uppfyller just den funktionen. Hon som var så snygg har blivit så ful!? Eller han som var så töntig har skaffat fan den coolaste bruden i Norra Europa?! Eller Fan han har visst aldrig ändrat sig.

Vad händer sedan efter vi skrattat supit och däckat? Jo annandagen! VAd händer då? FEST igen kan vara ett alternativ, annars är det ofta familjen, kanske ska en shysst rulle på tvn ses med gänget eller liknande. Eller sover man hela dagen pga av att man sjönk med skeppet kvällen innan, precis som Jack Sparrow..

Å sedan kommer MELLANDAGARNA.. Å då kom jag på en sak och pratade med Erik och Skaken om att vad vore det inte med lite Re- Re- RELAXAAA på Paradisbadet! Där kan man nämligen softa i ångbastu, vanlig bastu, örtbastu, bubbelbada, kallbada, få massage, grilla och allt med öl och sprit till! Så vad sägs!? Något som verkar intressant. Ni får alla skriva vad ni tycker om detta... Sedan kan vi ju alltid sedan gå lite smått berusade till vanliga badet och åka feta kanan med däck och sånt! Hur fett är inte det!



Sedan den 29! Då spelar vårt kära hemmalag MoDO match mot söderfittorna Färjestad om jag nu inte fått detta om bakfoten. Å för en ynka slant på 100-någonting får man uppleva nya Arenan och the power of it all!

Dock är det kanske inte alla som kan komma pga av hemresor osv. Finns det någon som åker bil söderöver den 30de så vill jag med. Blir nyår där nere för mig som många andra i år.. Men nästa år dvs nyår 2008 så tycker jag att det fan måste vara ett gemensamt nyår!

VI SES PÅ FREDAG ELLER LÖRDAG!



Fredrik Fernlund
fernlund@gmail.com

2 kommentarer: