01 december 2006

Gymnasiefestmusik?

Satt alldeles nyss och lyssnade på LOK och deras platta "Naken, Blästrad Och Skitsur", och det kan jag säga, det var ju in te direkt igår man lyssnade på den. Fick en del minnen från diverse tillställningar som vi var på i vår ungdoms tider.

Började fundera på vad vi lyssnade på när vi festade på den tiden. LOK kommer jag ihåg att den lyssnades på en del, samma sak med Creeds "My own prison", man kunde nästan alla texter på den skivan tillslut. Det var också en del Monster Magnet men sen sviker mitt minne. Så nu väntar jag mig att ni andra kommer ihåg, vad lyssnade vi på?

7 kommentarer:

  1. ÅÅH vilken pepp! JAg minns mest festerna i Hugos lilla rum. När vi smällde in 8 pers på 5 kvadrat typ.

    Musiken. jadu, LOK och Creed var det ju. Sen var det nog Machine Heads Burning REd, Korn var med, Static-X (!), Soulfly (första plattan var the shit!) men framförallt, och då menar jag fanimig FRAMFÖR ALLT, ROCKET FROM THE MOTHAFUCKIN' CRYPT!
    jä. PEPP

    SvaraRadera
  2. För att inte glömma metallica, pantera sepultura å gänget.

    Metallica/pantera skedde alltid i bilen eller hos Ted på fest.

    Sepultura skedde hos marmelad där vi festade en massa.

    en del kittie kom jag ihåg var rätt hett ett tag. Eller vi ahde typ en period av mycket kvinnliga sångare inom alla genrer. Sahara mm.. Minns umeå-festivalen osv.

    Nine inch nails började komam in i bilden. Fragile-skivan fick framträde.

    Men det erik berättade det var något jag förknippar mycket med vår gymnasietid och de gånger vi hängde hos Hugo.

    Sedan var det en del system of a down som lyssnades i skolan på nätverkstimmarna och även på fest. framförallt låten War? och Sugar gick hett på stereon om jag inte minns fel.

    Vi borde fan ha denm musiken som tema. Gymnasiemusikfesten!!! =)))heheh.

    andra saker jag minns som lirades i bilen var Tiamat. Det var framförallt danne som ville lira tiamet och även monster magnet.

    På fest togs även slipknots röda hederliga skiva fram. Men rocket och machine head, lok var nog än av våra favoriter.

    Minns att jag förökte få Erik att lyssna på maiden och tilslut började han digga bruce dickenssons skiva som gjorde att han började digga maiden lite. det var 1999 de. Samma år som bruce återvände och spelade i göteborg. Vilket jag Tom och Nelson for och såg.

    Vi ska även inte glömma psycore som var 50 timmars tillsammans med fragile. Psycore spelades också en del i bilen och framföallt en stor del hemma hos eriks källare.

    Cradel of filth spelades fett hos magnus westin med. Minns hur han vägrade lyssna på vår musik om han inte fick köra in en Cradle skiva lite nu och då.. heheh.. sedan blev han en zombie sittande full och omedvetande på goilvet med armarna vevande i trummpinns-takt!

    Övik och gymnasiet var tider det. Hänt en del sedan dess. Både gälaldne musik och personlig utveckling.

    SvaraRadera
  3. Ok, och nu till frågan: Hur fan kan man börja gilla Bruce'an före Maiden? Haha, det var första gången jag hörde det.

    SvaraRadera
  4. Så vem är detta då? jadu.. vet inte riktigt. erik har varit mer rock än pudel. så tror det var en lätt övergång.

    SvaraRadera
  5. underbara minnen. fan jag satt o funderade över de fester som vi hade i åsele. LOK spelades. Fetfylla huset, minns ni det? fan de va tider...att vandra runt full o gla över broarna i lilla åsele...kommer även ihåg KÖR helgen med Bylla, Magnus o gänget på Storsjöyran som en höjdpunkt.

    jag hade ju min punk period också, med the clash - from here to eternity som rullade konstant, samt Ramones o lite Green Day. kommer ni ihåg nitarmbanden!! kom ihåg att jag o rawk o teddan var i ume o shoppade. jag o erik fick tag i ett fyraradigt nitarmband som vi delade upp i två. :)! Ska nog ha mitt liggande någonstans hemma hos mor o far...

    SvaraRadera
  6. Men Färne för helvete! Vad har jag sagt om såna där cp-långa kommentarer!? Det där är ju för fan ett separat inlägg! GOD DAMMIT!

    André! Kung med våra nitarmband! Jag brukar fortfarande ha det ibland. Alla nitar har gått bort utom två - det kallar jag väl använt. Men vad hände med din punkklädsel egentligen?

    SvaraRadera
  7. Vad hände med all musik andré? Du växteju upp lite för fort och glömde ju musiken? eller har jag fel? Kanske har jag fått allt om bakfoten? väntar på en förklaring...

    SvaraRadera