21 december 2006

Känn julpeppen!

Igår fick jag verklig julkänsla för första gången i år. Sedan tidigare har jag försökt men allt jävla regnande och all jävla stress på jobbet har inte gett någonting. Jag har t o m lirat julmusik mer eller mindre konstant nu i två-tre veckor på jobbet men nä – julkänslan har inte funnits där helt enkelt. Igår däremot kom den. Jag var hembjuden upp till mina svärföräldrar som bor i en liten by fyra mil norr om Umeå som heter Dalkarlså. Hela familjen Gladh var på plats inklusive farmor och det bjöds på julbord och fin stämning. Och sen dracks det glögg och allt var frid och fröjd. Och nu har jag insett att det är jul! Suveränt! Haha!

Lill-Kriz, som sitter hemma och stönar till sitt nyinköpta Wii (som han dock inte vågar öppna förrän Julafton den fjanten), klagar nu på att snön som var här en dag nu har töat bort. Men fuck it. DET ÄR JUL ÄNDÅ! FORHELVEDE!

Världens bästa jullåt är för övrigt O helga natt. Jag vet att många föredrar engelska låtar som White Christmas men va faaan, bor vi i Sverige så är det svenska låtar som regerar. Inte Reinfeldt! Sjung på svenska för faan! Så Oh, helga natt är helt enkelt världens mäktigaste jullåt. Vi har en CD hemma då Tommy Körberg sjunger den och då ryser jag varje gång. Bäst! BÄST!

Jullovet kommer helt klart att bli mycket trevligt. Med alla happenings och allt. Men mest av allt är jag sugen på en sak: och det är att softa. Helvete vad jag ser fram emot det. Jag ska mest bara ligga och njuta. Lata mig. Inte göra någon nytta och bara lyssna på musik. För det är jag värd. Och på tal om musik så håller jag för tillfället på att lägga upp en lista över årets bästa skivor. Jag har lagt ut 20 skivor på golvet i mitt rum som är släppta detta år och försöker att rangordna dessa. Men det är en helt omöjlig uppgift att kunna komma fram till de tio bästa. Jag har i princip suttit två nätter och sorterat hit och dit men jag har gett upp och bestämt följande: det blir ingen tio-i-topp-2006-lista för mig. Nä, det blir en 15-i-topp-2006-lista istället. Istället för 10 skivor så kör jag på 15. Så det känns bättre och då behöver jag inte ”välja bort” såå många skivor. Jag kommer att ta hem alla 20 skivor under julen här och tanken är att jag ska komma fram till en slutgiltig lista under julveckan som kommer. Ty det är en viktig lista som man SKA lägga ner mycket tid på. Så det ser jag fram emot. Men jag ser också fram emot Juldagen och festen som skall äga rum då. Enda ”problemet” vi har framför oss just nu är förfestlokal. Vart ska vi befinna oss innan vi drar ut på O’learys? Ted är ju ett osäkert kort eftersom han inte har bestämt sig vad han ska göra. Inte senast jag talade med honom iaf. Jag ska ringa honom igen för det hade ju varit kung (och det är ju tradition) att hänga hemma hos honom. Jä. Avslutar med en bild från juldagen ifjol. Visst blir man alldeles varm inombords?




På mitt senaste inlägg så lade jag ut några överpretentiösa från NIN-studion och Färne ställde frågan vart bilderna från Metallica-studion HQ är nånstans? Vart dom är? Jo, de befinner sig på metclub.com. Men varför finns inga bilder här på bloggen då? Va va va? Jo, för att jag lägger upp några omsorgsfullt utvalda bilder nedan här. Och njut nu för fan. Metallica, världens bästa band genom tiderna, visar här på dessa bilder hur jävla koncentrerade och kåta de är på sina nya låtar. METALLICA. Smaka på det. Hetfield. James Hetfield. Dröm om honom. Dessa bilder är från 18 december, dvs från i måndags. Häftigt va?








Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

12 kommentarer:

  1. Asså jag blir inte kåt när jag ser James. Är det någon fel på mig, kanske rentav att jag borde söka hjälp?
    Jag känner peppen!

    SvaraRadera
  2. Japp. Sök hjälp. Vi snackar om världens bästa snubbe genom tiderna. James Hetfield för fan. Skärp dig.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Och var i helvete är Kirk då?!
    Vae?

    SvaraRadera
  5. Tar hand om ungen. Eller nåt. INte rock på nåt sätt att bry sig om unge. Nä, är man rock så ska man pippa en unge och sen strunta i ungen. Tills ungen har växt upp och så.. Äh.

    SvaraRadera
  6. Speciellt blackalbum ungarna!
    Damnit.

    SvaraRadera
  7. ja jag ser fram emot peppen inför jul.

    IDAG HAR VARIT EN BRA DAG! ÄR JÄVLIGT PÅ ATT FÅ KOMMA HEM! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ PEPPPPPPP!!!

    haha gilalr korten på oss.. men vart det inte då vi hade en så jälva najs efterfest med de där rockkilarna som sjöng i nått jävla band? =) då jag spydde från balkongen å så.. hahahahah

    SvaraRadera
  8. NEJ Färne, fel fest din blinde sate: "Avslutar med en bild från juldagen ifjol."

    SvaraRadera
  9. jaja. möjligt. har fan ingen anign. var full. det räcker för mig..=)

    SvaraRadera