15 december 2006

Erik har levt en vecka med Wii och ska på firmafest och är i fas.

.. exakt så kan man sammanfatta mitt liv senaste veckan. Sen jag köpte Wii:n förra fredagen har jag inte sovit så mycket. På dagarna har jag jobbat (ja, jag har ju ett jobb att sköta!), när jag kommit hem så har jag försökt att käka nån middag så fort som möjligt och sen har jag som antingen hängt med Linn eller lirat Wii hela nätterna. Fullt ös. Men nu vill ni ju veta om Wii är så bra och så kul och häftigt som reklam och förhandsrapporter vittnar om… svar ja! Jag har ju två spel, dels Wii Sports som ingår när man köper konsolen och Zelda.. eller om vi ska vara övertydliga: The Legend of Zelda - Twilight Princess. Vi börjar med Wii Sports. Detta är spelet som ingår i konsolen och är väl tänkt att det ska fungera som en introduktion till denna NYA GENERATIONEN AV TV-SPEL. Och det funkat helfint. Man lär sig att spela på 30 sek vilket tyder på att det är snuskigt lätt men det är också sjukt underhållande. Man kan välja mellan fem sporter och bland dessa är det Tennis som jag lirat mest, för det är helt enkelt roligast. Och det är grym känsla i det. Jag viftar kontrollen och slår lika hårt som om jag skulle spela tennis på riktigt (och ni högländare som har mött mig i en ”riktig” tennismatch vet hur DJÄVULSKT hårt jag slår!). Detta har också fört med sig att jag har fått träningsvärk i högerarmen. Tragiskt kanske ni tycker men om man lirar några timmar tennis på kvällarna utan att värma upp – japp, då får man träningsvärk. MEN jag har fortfarande bara spelat med en spelare och jag kan tänka mig att det kommer att vara ungefär tio ggr roligare att spela Wii Sports när man är upp till fyra spelare samtidigt. Haha, det kommer att bli sjukt kul! 2007 kommer vi att lägga ner pokerkvällar och klassiska tråkiga förfester.. nä, det blir Wii som tar över. Kom ihåg vart ni läste det först!

Spel 2 heter som sagt The Legend of Zelda - Twilight Princess. Det blir mäktigare att skriva ut hela namnet istället för att bara skriva Zelda. Men hädanefter kommer jag att skriva Zelda. Det är underhållande att läsa alla recensioner av spelet för den får 10/10, 5/5, 100%, 6 bananer av 6 möjliga osv överallt. Fullt betyg. Och jag är beredd att hålla med. Senaste SAVE-filen låg på 12 timmars speltid och man kan väl säga att jag har kommit in i spelet men det känns som att jag inte sett ett skit hittills ändå. Det växer långsamt hela tiden och blir mäktigare och mäktigare. Egentligen skulle jag vilja låsa in mig hela jullovet och lira Zelda men det är ju dumt för då får jag ju inte träffa mina vänner. Och det vore ju dumt eller hur? Jaja.

Köp en Wii! Ställ er i kö mitt i natten, sälj er röv. KÖP… en... WII!

Och på tal om mina vänner så är det kul att se att Färne verkar ha krypit upp från hell där han verkar ha genomlevt Dantes nio (eller är det sju?) avsatser av helvetet. ”Det är en lång hård väg ut från helvetet!”. Att det verkar ha skett något typ av genombrott i Herr Fernlund kunde jag tyda på hans sms som jag erhöll igår kl. 19:50:30: ”Årets sista uppdrag lyder- sup ned färne när möjlighet ges. Det behövar han. www punkt fetfylla punkt nu!” – Färne, dina ord är min lag. Du kommer att bli full på juldagen! ;)

Jag var ju och såg Skellefteå vs. MODO i Skellefteås värdelösa ishall i lördags. Det var sjukt kul att vara på en bortamatch och vi var ju 150 modoiter som gastade och förde oväsen (varav hälften var packade). En riktig skitarena som sagt och en riktig skitmatch men det var ju spännande iaf och det är ju så som hockey ska vara. Den 29 december möter MODO Färjestad hemma på Swedbank och jag har köpt biljett åt Färne och Shake (ni är skyldig mig 115 lax var). Ni som är sugna och som inte har en biljett ännu – köp, för det är snart slutsålt! Det kommer att bli en grym match, julmatcher är the shit!

Jullovet ser därmed ut att kunna bli riktigt trevligt med redan nu TRE inplanerade happenings: MAX-kvällen den 23:e (!), Juldagenfesten (!) och MODO vs. Färjestad den 29:e! Tyvärr blir det ingen spelning för Dirty Miscief på den årliga Julfesten på Sliperiet på grund av julfiranden hit och dit men det kan ju kanske vara kul att dra dit ändå och spana in nåt band och kanske ta en bärs eller två på Plattan i samma veva. Jä. Jag ser fram emot att träffa er alla igen och gulla lite!

Ikväll är det firmafest. Chefen bjuder och det är kanon. Först var det tänkt att vi skulle hänga på VIP-avdelningen på Bowlinghallen och bowla halva natten och festa men det var fullbokat så upplägget är i stället följande: först möter vi upp på kontoret med välkomstdrink och hela kalaset och sen går vi vidare till Skytten där vi har ett långbord med massa käk och sen är det dimman som gäller. Det funkar. Och det lär spåra ur. Det gör alltid firmafester. Det är en klassiker.


Mer då? Vad är värt att nämna mer? Jo, att jag har köpt en jävla massa skivor på senaste tiden. Alldeles för mycket också. Jag har ångest för att jag kommer att ha svårt att lyssna in på allting, och Wii är ju också i vägen. Men jag måste göra det så jag kan inte skriva en årets-tio-bästa-skivor-lista ännu. Det dröjer. Men däremot är jag på gång med en jävla massa 2006-listor. Spana in följande:
- 2006 års bästa skivor
- 2006 års bästa konserter
- 2006 års bästa fester
- 2006 års bästa låtar
- Topplistan över världens bästa och coolaste sångröster (JÄ)

Sen vill jag avsluta bloggen med att lägga upp en bild på Lars och hans brud Connie. Detta söta par (skönheten och odjuret?) väntar barn tillsammans. Grattis Lars! Och för er som inte visste det så har Metallica skrivit 25 nya låtar till ett kommande album och börjar spela in skivan på riktigt i januari. Fuck yeah? Fuck yeah!






Erik A. Persson
rawk@dirtymischief.se

7 kommentarer:

  1. tokfas'n! Och har man inte träningsvärk i armen efter spelat Wii tennis så har man inte spelat det fullt ut!

    SvaraRadera
  2. PRETTOBOY!
    Bjurra mig på lite Wii lir nån djävla gång då och övertyga mig. Hela ti'n!

    SvaraRadera
  3. Damnit Erik, jag är grön av avund!
    Du har alltså ägnat en hel vecka åt det massiva spelberoende som uppstår vid sådana här häftiga inköp. Men du vet väl att du måste dela med dig till de mindre lyckligt lottade barnen?

    Eller... näh! vi får skylla oss själva som ligger i rännstenen :)

    SvaraRadera
  4. ni får skyllla er själva ja. Skaffa era ägna jääävla Wii:s! än bjuder jag inte hem er på Wii-helkvällar höhö.. Har inte tid heller. Innan jul och allt. Har bara tid med mig själv och Link. Och Linn är med på ett hörn också när jag spelar och hjälper till när jag har kört fast. jä'

    SvaraRadera
  5. och mothafuck!! när skaffade du blogg Doe? kung

    SvaraRadera
  6. erik du måste komma hit och spela rayman raving rabbids med.. svinkul : ) förresten så va jag på krogen krogen i lördags då los bastards spelade och trodde du skulle vara där, men den musiken kanske inte faller erik så bra i smaken..? näe, julklappar hit och dit och massa plugg + wii. får ta och skriva ett riktigt inlägg nån annan dag. syns på max då : P yeah !!!!!!!

    SvaraRadera