26 januari 2010

Spelmusik is the sh**!

Spelmusiken har gjort enormt mycket för mina egna musikaliska preferenser och jag lyssnar ofta på soundtracks till olika spel när andan för lite musik faller på. De följande låtarna har en speciell plats i mitt hjärta. Hade jag skrivit dom själv så hade jag varit nöjd. Det hade även varit roligt att göra covers på dessa låtar med full metal-sättning. Lyssna och njut... eller dö!


Advance Wars: Dual Strike - "Adder's Theme"
En låt som har klara metaltendenser. Speciellt det Slayer-aktiga introt
skulle vara mäktigt att framföra på fysiska musikinstrument.


Super Mario Land 2: 6 Golden Coins - "Wario's Castle"
Denna låt innehåller enligt mig en av spelvärldens mest olycksbådande
melodier. Att få höra denna med kvidande elgitarrer och mäktigare
arrangemang hade inte varit dumt.


Perfect Dark N64 - "dataDyne Central - Extraction"
Denna låt illustrerar för mig hela upplevelsen av detta kungspel. Den är
stressig och mysigt olustig på samma gång... och jag önskar att det var
jag som skrivit den.


Super Mario Land - "Easton Kingdom"
Låten ovan från det klassiska Mario-liret på GameBoy har en små-lömsk
österländsk melodi som genast drar tankarna till refrängen i thrash-
klassikern "Alone in the Dark" med Testament.



Killer Instinct: Killer Cuts - "Full Bore (Fulgore's Theme)"
Denna låt hör hemma på den ofta förbisedda slagsmålsklassikern Killer
Instinct till SNES. Ett mål är att försöka spela basgången på en elbas...
och då i samma tempo som i originalversionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar