17 januari 2010

Satan Takes A Holiday den 28 Jan på Pluto i Liljeholmen/Stockholm








Ja detta är ett nytt band 2009 som jag tyvärr upptäckte lite senare efter jag gjort min nomineringslista. Så ja detta band är nu lite av en bubblare enligt mig. Detta band låter som en massa band egentligen. Första känslan jag fick var Nutmeg going Rockabilly. Men sedan hör man The Knife, Mad Midget och Eagles of Death Metal influenser också. Ibland får jag lite RFTC känsla också. 


Hur som helst spelar de den 28 Jan på en liten klubb som heter Pluto som ligger i Liljeholmen (Jävligt nära mig, 1 station!!!). Jag ska dit! Vilka ska med?! Kommer bli röj!




http://satantakesaholiday.com/
Satan Takes A Holiday – Satan Takes A Holiday

1 kommentar:

  1. Jag har verkligen fastnat för det gär bandet. Plattan har gått varm här hemma hela dan. Jag hoppas att de ärar Malmö med omnejd med ett besök i vår.

    SvaraRadera