12 januari 2010

Lär dig headbanga som Pepper!

Pepper Keenan är en cool snubbe:
- Sångare och gitarrist i det sjukt underskattade bandet Corrosion of Conformity.
- Gitarrist i kanske världens tuffaste band DOWN
- Bästis med James Hetfield
- Ägare till baren Le Bon Temps Roule i New Orleans.

…men framförallt headbangar han förbannat snyggt. För en oinsatt så kan detta påstående tyckas konstigt – ”headbanga som headbanga ffs!?” – men så är det inte alls. Vissa Power Metal-fjollor headbangar otroligt töntigt och det är stor skillnad på headbanging och headbanging. Det gäller att headbanga med känsla och kraft och detta, mina damer och herrar, gör Pepper Keenan jävligt snyggt. Spana in följande två musikvideos nedan så fattar ni.



5 kommentarer:

  1. Det ser alltid ut som att den korpulenta gitarristen i COC håller i en leksaksgitarr.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har länkat till er hemsida i mitt inlägg. Handlar om headbanging vs whiplashskador. Vore kul om jag kunde få lite proffsrespons på hur det verkligen är? KAN man skada sig eller inte? Titta in på min sida!

    Ha det!
    /T

    SvaraRadera
  4. Man kan få en djävulsk nackvärk men inte whiplashskada. Det är popfolket som säger så med sin skrämselpropaganda. Det är nyttigt med headbanging!

    SvaraRadera
  5. Heheh, tänkte väl det... Jag har själv en whiplashskada efter en trafikolycka. Satt o klurade just i går i min blogg om man kunde skada sig på det sättet. Googlade lite, hittade olika artiklar på nätet som hade olika åsikter om det! Sedan hittade jag den här blogen med! Nyttigt säger du? Popfolket hahaah, den va bra!

    SvaraRadera