01 januari 2010

Soundgarden har återförenats!


Såhär står det på soundgardenworld.com:
"The 12-year break is over and school is back in session. Sign up now. Knights of the Soundtable ride again!"

Och om man ska tolka det som skrivs korrekt så verkar det helt enkelt som att bandet (äntligen!) har återförenats. Tidigare har de ju träffats och snackats om att släppa nån ball box eller liknande men det verkar som att de helt enkelt har blivit ett band igen.

Soundgarden är ett av världens bästa band genom tiderna och detta är därför helt enkelt sjukt stort! Jävligt bra sätt att inleda ett nytt decennium på. Jag är lycklig! Börja peppa!















4 kommentarer:

  1. 2010 blev alltså året då grungen tog sig tillbaka på allvar. Nu vill jag ha en gemensam turné med Alice In Chains, Soundgarden och Stone Temple Pilots. Det skulle slå exakt allt! :)

    SvaraRadera
  2. Jag slänger gärna in Pearl Jam i det paketet också;)

    SvaraRadera
  3. Hellre PJ än STP i så fall. Känns inte riktigt som om STP kvalar in som grunge, enligt mig.

    SvaraRadera
  4. Vore riktigt kul om de kom hit, förmodligen enda gången du och jag skulle vilja se samma band.

    Gjorde en så kallad multimedia-presentation av Soundgarden på en mindre kurs på gymnasiet. Tyvärr är den CD-romen (man sa ju CD-ROM) nog borta. Minns det nu när jag ser hippieögat i slutet av Pretty Noose-videon. Minns inget annat av videon dock.

    Satte på Cash version av Rusty Cage hos en kompis idag och frågade om han fattade vad det skulle hylla/fira/symbolisera. Det gjorde han inte.

    Vad coolt, men töntigt, men coolt det är när Cornells skrik tonar in i gitarren(?) i början på Loud Love.

    Andra favoritpunkter: 1:00 i My Wave (-Yeah..-Mmmm!)och 2:40 Rusty Cage.

    SvaraRadera