14 maj 2009

Marilyn Goddamn-Motherfuckin Manson

Videon till MMs nya singel ”Arma-Goddamn-Motherfuckin'-Geddon” från kommande ”The High End Of Low” finns att beskåda här:
http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1670076655?bctid=23158783001

Ovanligt jävla lam förstasingel ändå måste jag säga. Det känns som en låt som blev utebliven från Holy Wood. Det enda kul med videon är väl att man får se Twiggy in action lite grann. Ytterst lite. Men alltid något. Låten i sig domineras av Twiggys bas. I övrigt måste man också nämna censuren på refrängen och lite varstans vilket gör låten ännu mer lam. LAAAM!
Lyssna istället på låten via snoppify så slipper du censuren:

Då tycker jag att den andra låten som har släppts, We’re From America, är strået vassare. Men ändå inte speciellt spännande.

Rak enkel rock verkar det handla om när firma Manson och Ramirez är tillbaka. Jag hoppas dock att skivan kommer att bjuda på betydligt mer spännande grejer. Jag har inte tappat hoppet!

Låtar:

01. Devour
02. Pretty As A Swastika
03. Leave A Scar
04. Four Rusted Horses
05. Arma-Goddamn-Motherfuckin'-Geddon
06. Blank And White
07. Running To The Edge Of The World
08. I Want To Kill You Like They Do In The Movies
09. WOW
10. Wight Spider
11. Unkillable Monster
12. We're From America
13. I Have To Look Up Just To See Hell
14. Into The Fire
15. 15

Skivomslag:

1 kommentar:

  1. Jag håller inte alls med dig här Erik. Jag tycker visseligen att "Arma-Goddamn-Motherfuckin'-Geddon” inte är en lämplig förstasingel men jag tycker att låten är riktigt bra (slår allt från senaste plattan) och videon är groteskt snygg. Jag gillar den riktigt mycket. We're From America har jag lyssnat på 30-40 gånger redan och den är snuskigt bra. Den hade varit bättre att släppa den. Jag hoppas han river av några fler nya låtar än dessa två nu på Rock am Ring. Jag ser verkligen fram emot den nya skivan och att få se honom på samma scen som Twiggy.

    SvaraRadera