04 maj 2009

SATYRICON @ UMEÅ - 090427

Förra måndagen var vi och såg Satyricon på Idunteatern i Umeå. Det var en trevlig upplevelse och dom var duktiga live. Lite dåligt med folk i publiken, dock. Det var även så att publiken var lite seg med att börja sjunga introt till "Mother North", vilket våra glada norrmän nog blev lite brydda på. Hursomhelst så får spelningen 30 måsar av 47 möjliga.


Ondskan hängde i luften!

Ondskan i motljus!

Ondskan i ett rött och diaboliskt sken!

"K.I.N.G.", lite norskt mellansnack och "Fuel for Hatred"

Ett stycke norsk metalpose

Alla ville vinka åt Satyr & Frost!

Satyricon är ett fint band.

Hejdå!

7 kommentarer:

  1. alltså är det bara jag, eller har grabbarna blivit hawter med åren?
    var det satyricon som spelade på HoM för nåt är sedan när jag somnade, eller var det något annat band?
    Mitt minne sviker mig.

    SvaraRadera
  2. ...de norska generna är ju fina, och norska!

    Dom har ju spelat på HoMo tidigare, så du kanske kommer ihåg fel eller rätt.

    För en video med High Quality valbart, kolla in;

    http://www.youtube.com/watch?v=sj8BcpKs24A

    SvaraRadera
  3. haha, men så vitt jag minns det var de inte så heta (som de verkar vara nu. kanske har jag arbetat upp en redig fetish för avdankade gamlingar, jag vet inte). Förvisso kan alkoholintag också påverkat intaget. Men om det nu var Satyricon jag somnade till tycker jag att jag gjorde en bra prestation.

    Var det ingen av smackebonk-jönsarna som såg Tallica igår?

    SvaraRadera
  4. http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=119671

    Det där du, Dave!

    SvaraRadera
  5. Var är Rocky? Saknar nördiga Metallica-inlägg.

    SvaraRadera
  6. Det var det j*vligaste! Visningarna är uppe i 757 styckna nu! :O Vad roligt! Jag har gjort en liten kulturgärning! :D

    SvaraRadera
  7. I'll be back. Hade lite annat att styra med just ikväll. men det kommer mycket skitsnack från mig snart.

    SvaraRadera