19 maj 2009

Teaser för MGS5?!

På en undersida på Konamis officiella hemsida finns en teaser-site på vad som verkar vara Hideo Kojimas nya projekt. Det är en bild på en äng och det åskar och är mörka moln på himlen - jävligt schysst att ha ljudet på i hörlurarna en mulen dag som denna! Och så är det en klocka som räknar ner. I bakgrunden uppenbarar sig då och då vad som ser ut som en 5:a.. eller ett S. Och femman borde ju då självklart syfta på Metal jävla Gear Solid 5!

Sedan har folk snokat i flashkoden och utifrån detta verkar det som att den nuvarande ”retningen” kommer att upphöra 22 maj. Och nästa slutar 27 maj, och sedan den tredje 30 maj. Slutsatsen som har dragits är att något på allvar kommer att offentliggöras i samband med Microsoft presskonferens på E3. Ryktena om att Metal Gear Solid kommer till Xbox har alltså börjat igen…

Hursomhelst är detta balliball. Hideo Kojima är the shit och jag har tänkt att lira igenom MGS4 igen snart (efter att jag har klarat GTA Chinatown Wars och vågat spela igenom Silent Hill: Homecoming)


4 kommentarer:

  1. Jag tänkte just skriva om det där men göra det mycket coolare och mer mystiskt. Rubriken hade bara varit "5" sen hade jag bara postat länken och inget annat och invänta din peppkommentar. Men du var ju tvingen att snacka sönder allt. ;)

    Jag hoppas ett Metal Gear Solid 5 där man får följa Raiden mellan MGS2 och 4.

    SvaraRadera
  2. Det skulle inte ha varit ett särskilt kul inlägg. Det är roligare att snacka sönder allt! hursomhelst lär vi komma tillbaka till detta fler gånger.

    Raiden är på många sätt en fjant och jag är jävligt tveksam till en sådan handling. Däremot har jag inget förslag på något som skulle slå högre - förutom att man självklart är Snake igen! Vad sägs om att Snake klonar sig själv och smackar in minnet på sina nya fina kropp och sen är man ung och fräsch och bäst.

    SvaraRadera
  3. Det är ett svart streck högst upp. Ska det vara så?

    Hideo ser sig som Jerry Bruckheimer men skulle vilja vara lite mer Stanley Kubrick. Ungefär så säger han i tidningen som du glömde här. Ungefär.

    SvaraRadera
  4. Svart streck - fuck yeah?!

    Nu har det hänt en massa. Det regnar och det är inte bara en femma längre. Massa fler tecken. Jag fattar ingenting! SPänannde!

    SvaraRadera