19 oktober 2011

Skivor jag inte får missa 2011 – ge mig era skivtips!


(Musik)-året 2011 är snart slut. Om två månader sitter vi och käkar julmiddag och tänder ljus och fryser och myser. Och då ska man även ha sammanfattat skivåret och skrivit sin topp 5, topp 10, topp 20, eller hur man nu vill lägga upp det hela. Vid samma tidpunkt får man också via olika kanaler tillgång till alla andras årsbästalistor och då dyker det alltid upp en massa skivor som man känner att man borde ha lyssnat mer på eller hört överhuvudtaget. Och där i december är det försent att börja lyssna på nya skivor för att kunna ta in dessa på årsbästalistan. Man måste börja i god tid för att hinna lyssna igenom skivorna. Jag har en jäkla massa skivor att välja mellan redan nu men jag vill ju inte missa de där skivorna som man kan ha missat så därför vill jag ha tips från DIG!

Ge mig tips på en skiva eller två som jag inte bör missa i år. Det är extra positivt om det följer med ett argument också för varför skivan är så bra. Länka gärna till Spotify eller dylikt också.

1 kommentar:

  1. Jaja, du vet mina redan: Primordial, Amebix och Solstafir. Terra Tenebrosa är cool också.

    SvaraRadera