15 oktober 2011

MODO – Luleå 3-1: BeerHere Høststout regerar


Otroligt skön vinst mot hockeydödaren Luleå! Fast det var ändå en ovanligt öppen match för att vara just mot Luleå. Hursomhelst, MODO vinner sin andra match i rad för andra gången denna säsong. Det är otroligt viktigt att kunna vinna flera matcher i rad under en säsong. Det är så man klättrar i tabellen och hittar självförtroende. Otroligt kul också att Sockan fick visa vilken suverän målvakt han är. Och det var charmigt att se Tellan krama om den unge juniormålvaten efter matchen. Tellan får se upp, ty Forsberg är en riktigt bra målvakt. Janos Hari fick göra debut ikväll och gjorde en helt klart godkänd debut. Var nära att göra mål också. Och Schremp gjorde två poäng igen. Han har ”hittat” den stora isen nu och blir bättre och bättre efter en trevande inledning. Kung!

Ytterst tråkigt är ju dock att Mika Hannula sa i direktsändning att han troligen inte fortsätter i MODO. Förhandlingarna pågår nog med KHL. Förbannat synd tycker jag. Både för MODO och för honom själv. Det ser ju ut att funka på isen och med tränaren och han borde själv vilja ha lite mer trygghet istället för att byta klubb flera gånger per säsong. Lite knepigt det där. Men visst, money talks tyvärr. Har Näslund möjligen en ersättare på gång? Vi får hoppas på det.

Tråkigt också är att Dick Axelsson forstätter att vara dålig. Att han har attitydsproblem vet man men det är inte okej att göra så stora misstag som han gör under matcherna. Idag gav han motståndarlaget igen möjligheten att göra mål på hans egna misstag. Det håller inte. Han måste bli bättre och skärpa sig. Troligen var han bänkad förra matchen men detta verkar inte ha hjälpt. Jag är övertygad om att Uffe har pratat ut ordentligen med honom men hjälper det?

Jag körde givetvis på samma vinstöl igen eftersom vi vann senast. Men den är lite svår att få tag på, jag lyckades hitta ölen först när jag var på det tredje systembolaget idag. Och då var klockan 14:59. Illa. Men nu har jag köpt några öl extra så jag har kvar bärs till nästa match. BeerHere Høststout for the win.

2 kommentarer:

  1. Jag "gillar" bara, håller med helt enkelt ;)

    Måste prova det där ölet, undra just om det finns här uppe i ödemarken..?

    SvaraRadera
  2. Jä, ölen finns även uppe i Umä. Kolla systembolaget.se för lagersaldo.

    SvaraRadera