22 oktober 2011

Vilket spel ska jag lira härnäst?


Det finns många spel jag vill spela för tillfället. Men tyvärr har man ju inte tid att spela alla. Därför måste man välja och det är ganska svårt. Jag har kommit fram till att jag för tillfället väljer mellan dessa fyra spel nedan. Vilket spel tycker du jag ska välja?

Mass Effect 2
Som jag nyss nämnt har jag ju precis spelat ettan. Och jag SKA spela 2:an. Inget snack om saken. Frågan är ju bara om jag ska spela det nu eller om jag ska avvakta lite. I spelet har det ändå passerat två år mellan händelserna i 1:an och 2:an så kanske ska jag också ta en liten liten paus innan jag kastar mig in i Mass Effect-världen. Men ändå är jag sjukt sugen på att vara Shepard igen nu på en gång.

Det här är ett av de mest hyllade spelen genom tiderna. På Metacritic.com har Mass Effect 2 ett snittbetyg på 96 av 100 på 98 recensioner. Det är... bra. Det finns också killar här på Smackebonk som har spelat och peppat det förut:
http://www.smackebonk.se/2009/02/arets-absolut-hetaste-spel.html
http://www.smackebonk.se/2010/02/game-of-year-2010.html



Rage
Doom. Quake. Det är inte direkt småtitlar som ID Software har släppt tidigare. Detta datorspelsföretag är pionjärer inom FPS-spel. Rage är deras senaste spel. Jag har följt utvecklingen av Rage länge och varit peppad. De postapokalyptiska miljöerna som har hämtat inspiration från filmer som Mad Max och spelet Fallout ser helt makalösa ut. Spelet kanske inte fick de där maxbetygen som många hade väntat sig men det kommer ändå att vara ett bra spel.



Batman: Arkham City
Batman: Arkham Asylum kom egentligen från ingenstans 2009 och var kanske det bästa spelet som släpptes det året. Nu kommer uppföljaren och många recensioner tyder på att det är ännu bättre än första spelet. Nu har spelet flyttats från mentalsjukhuset Arkham Asylum till gatorna i Gotham och spelklippen från spelet ser hur bra ut som helst.



Resistance 3
Resistance var ett av debutspelen för PS3. Där kämpar man mot den utomjordiska rasen Kimeran som invaderar världen på 50-talet. Spelet utspelar sig i England. Det var ett helt okej spel och såhär tyckte jag om det spelet. I tvåan fortsätter kriget i USA, ett spel som var bättre på allt i jämförelse med ettan. Och nu kommer trean som jag givetvis också vill spela och som också har fått bra recensioner.

1 kommentar:

  1. Jag förstår ditt problem fullt ut, jag sitter i samma sits men med fler spel. För mig står nog Demon's Souls på tur och efter det är det Mass Effect 2.

    Om jag ska rangordna spelen du pratar om från min point of view blir det Mass Effect, Batman, Rage och Resistance. Men efter att ha läst din text så skulle jag vilja byta plats mellan ME och Batman för dig, främst för att låta dig smälta spelkänslan från Mass Effect lite mer innan du ger dig in i uppföljaren.

    Resistance har jag faktiskt inte hört så mycket om. Rage ska vara väldigt snyggt, men det är typ det enda argumentet för spelet också som jag har hört.

    I vilket fall som helst är det fyra grymma titlar du namnger. Vilket du än spelar kommer du nog få bra spelkvalité.

    SvaraRadera