21 oktober 2011

Lägg till Smackebonks Konsertkalender och håll dig uppdaterad!




Jag har den senaste tiden haft väldigt svårt att hålla koll på vad som händer i konsertvärlden i Stockholm. Vänner ringer till mig och är lyriska om konserter jag inte får missa, Jag ser konserter postas på Facebook dagligen och min vän Erik bloggar ordentligt om Höstens Kommande Rockkonserter på Smackebonk.se… Jag blir nära inpå stressad av att känna att jag kan råka missa bra konserter! Har nu insett att jag måste göra något åt detta!



LÖSNINGEN TILL ATT HÄNGA MED I KONSERTVÄRLDEN I STOCKHOLM
=
SMACKEBONKS KONSERTKALENDER!






Japp jag Älskar att lista och ordna saker i alla dess former så jag har nu skapat en konsertkalender på Smackebonk.se. Den tar upp ”alla” vettiga konserter inom Rock och den Elektroniska genren enligt oss på Smackebonk.

Konserterna som jag lagt in just nu sträcker sig fram tills februari. Tanken är att vi sedan på Smackebonk kommer fortsätta att underhålla denna kalender. 




KALENDERUPPLÄGG
Tanken med denna kalender är att man så snabbt som möjligt ska få överblick av de kommande konserterna. Därför består rubriken av ”Bandnamn” och sedan vart de spelar, ”(plats)”. När man öppnar upp klickar på kalendereventet så får man upp information om bandet som lirar. Genom att alla kanske inte har koll på vad det är för band så har jag självklart lagt till Spotify länkar till banden längst ned i kalendereventet. Varje gång vi på Smackebonk lägger till en konsert i kalender så kommer den dyka upp i din kalender på datorn eller i mobilen!


SÅ HÄR LÄGGER DU TILL VÅR KALENDERN
Vill du inte bara titta på Kalendern på denna sida så finns möjligenheten för dig att importera den som en Kalender i Outlook eller i exempelvis Gmail. 


Gmail / Outlook:
  1. Klicka på denna länk: https://www.google.com/calendar/ical/s5vi774vlsgo1qg4k9oh2dc4og%40group.calendar.google.com/public/basic.ics
  2. A: I Outlook får du frågan hur du vill importera den. Gör det val som passar dig bäst B: I Gmail kommer den upp sparas som separat kalender som hittas till vänster och i menyn.


VISA SMACKEBONKS KONSERTKALENDER I DIN SMARTPHONE (IPhone/Andriod)
Att lägga in en kalender i mobilen finns det otaliga guider på nätet som du kan ta hjälp med, men det jag har upptäckt är att det inte är självklart hur man visar multipla kalendrar samtidigt i mobilen. Detta då om man kör Googles Kalender i mobilen. Därför har du en guide nedan som kan hjälpa dig. 



Nedan finner du en instruktion för att aktivera multipla kalendrar i din telefon om du använder Google Kalender (Iphone eller Andriod):


1. Gå in på sidan m.google.com/sync i din mobila webbläsare ex. Safari om du kör en Iphone.

2. Nu kommer du mest troligt få ett felmeddelande att din telefon inte stödjer detta. Välj då språket till Engelska (US) Det gör du längst ned, "Byt språk".



3. Markera de kalendrar du vill att Googe ska synca till din mobil.
Sedan är det klart och du kan nu se Smackebonks konsertkalender tillsammans med din vanliga kalender i din mobil! 




1  

Hoppas ni kommer ha lika mycket nytta av detta som jag har! /Fredrik

3 kommentarer:

  1. Underbar kalender.
    Du har dock missat
    12 november VNV nation !
    Men det kanske är för poppigt för hårda snubbar som ni (fast jarre är med, så lite pop-nördiga är du nog!)
    /Syntarsvin

    SvaraRadera
  2. Wha! hur missade jag VNV! Självklart ska de med! Måste varit för att jag sett dem mer än 100 gånger ;D. Håller på att plocka upp konserter jag missat. Som sagt det ska vara en konstant levande kalender hade jag tänkt.

    Så använder du kalendern som importerad kalender? funkar det bra isåfall?

    SvaraRadera
  3. Jag har nu uppdaterat kalendern enligt önskemål :)

    SvaraRadera