22 oktober 2011

Mass Effect


Jag har nu spelat klart Mass Effect. Äntligen får man väl säga. Och jag kan bara stämma in i hyllningskören och joina Dave och Papa Dread här på Smackebonk och alla andra miljoner fans – det är ett suveränt spel. Eftersom jag inte äger en xbox 360 fick jag lov att spela igenom det på min PC som har några år på nacken. Pga detta fick jag lov att drastiskt dra ner på grafik för att det skulle flyta på. Men trots att jag därmed inte fick de allra bästa förutsättningarna var det en stor upplevelse ändå. Storyn utklassar nämligen det mesta. Att ta rollen som Commander Shepard på rymdskeppet SSV Normandy och undersöka faran som hotar hela universum och försöka stoppa den är grymt spännande. The reapers är inte att leka med.

Handlingen fortsätter i Mass Effect 2, som släpptes 2010, och kommande Mass Effect 3 som planeras släppas mars 2012. Jag är sjukt peppad på fortsättningen i tvåan, och detta tänker jag spela på PS3:an.

1 kommentar: