09 december 2008

Jag råder er att börja i tid


Det är under denna tid på året som denna blogg är som mest intressant. Det är i dessa tider (snart iaf) som vi lägger upp våra listor; årets bästa skivor, årets bästa spel, årets bästa fyllor, årets bästa konserter, årets bästa mammor osv. Om vi koncentrerar oss på årets skivor så är mitt tips att ni redan nu börjar att spåna på den listan. För det är ett jävla jobb. Jag satt nu och skrev upp alla de skivor som är kvalificerade för årets skivor och kom snabbt upp i 30 skivor. Fy fan. Och det är många som jag måste lyssna in mig mer på för att kunna sätta en korrekt listplacering. Jag kommer att, precis som förra året, göra en topp 15 + en massa bubblare och garanterat någon eller några årets besvikelser. Plats #1 är väl ganska given för oss alla (förutom för Swooz’n då) men i övrigt kommer det att bli spännande! Och det är jäkligt bra också med sådana här listor för då får man oftast en massa skivtips.

Börja i tid!

Ps. Gammfarsan - hip-snopp är förbjudet i år! Ds.

13 kommentarer:

  1. Jag tror jag bara har lyssnat på ett helt album som jag laddat ned i år. Det var Lil Waynes Tha Carter III. Så den får årets högsta och enda placering.

    /Hip Snopp-farsan från GAMMgårdsvägen

    SvaraRadera
  2. Fan vad kung. Satt just på bussen och funderade på mina bästalistor.

    Ps. Erik - Kent, Håkan Hellström, pop och schlager är förbjudet i år! Ds.

    SvaraRadera
  3. Årets platta
    Årets konser

    och vi som är spelnördar (och därmed kung) borde kasta med var sin lista över årets bästa spel åxå.

    SvaraRadera
  4. Varken Kent eller Håkan har väl släppt någon platta i år? Så du kan vara lugn. Jag ville ha med lite schlager men okej, fuck it.

    Årets skivor
    Årets konserter
    Årets spel
    .. dessa blir det absolut.

    Vilka andra listor kan man tänkas göra?

    SvaraRadera
  5. Årets mamma hade ju varit ett alternativ men den vinner ju Eriks mamma. Varje år.

    Årets artist hade man ju kunnat ta med åxå.

    SvaraRadera
  6. Årets fylla/skrubbsår/nederlag/vinst... Bring it!
    Årets baksmälla brukar ju oftast vara den första varje år. Om man inte heter fredde och ska till göteborg ;)

    SvaraRadera
  7. SVenke: Hur plockar man fram en lista över årets bloggposter då?

    Ja, årets mamma är ju självklart och därmed ingen intressant lista.

    Årets fyllor/fester kan ju vara något absolut.

    Årets artist tycker jag låter lite bögig. Hur definierar man det? Släppt en bra platta och varit grymma live m m?

    SvaraRadera
  8. Jag undrar varför ni förbjuder vissa artister och genres? Kan det vara för att rädda erat eget skinn? Det är klart, förbjuder ni håkan hellström så slipper ni sätta honom så högt upp på listan som ni vill men inte vågar. Förbjuder ni schlager så slipper ni hylla linda bengtzing till skyarna, fast ni egentligen vill det. För alla vet ju att hårdrock är som schlager, fast med distade gitarrer. :P

    SvaraRadera
  9. Årets-jag-försöker-göra-slut-med-Trent: Kristian Anttila

    SvaraRadera
  10. Jag håller med dig fullständigt Dragan! Kolla bara på Lordi! Hm, faktum är ju att miss Bengtzing har släpp en skiva i år. Jag måste nästan tanka den och höra om det är något att ha. Vem vet, den kan hamna på topp 15 för mig.

    SvaraRadera
  11. Dragan:
    Håkan Hellström är inte musik. Det är oljud och vi har ingen värsta-oljud-genre. Hade vi haft dessa hade de nominerade varit: Dammsugarljudet, Håkan Hellström, Slagborrmaskinsljud, Jocke Berg, Småbarnsskrik.

    Rawk: Årets artist är ju det. Bra platta och bra live.

    Hade även funderingar på att köra samma som förra året. Kasta med årets moshpit å lite sånt. Men i år är det ingen match där så det känns bara onödigt :)

    SvaraRadera
  12. Men pappa dread.. om du inte listar oljud. får inte guns n roses plats på din lista då? :P Det är så mycket ljud att slutresultatet omöjligt kan klassas som annat än just oljud.

    Du vet att vi ska slåss angående den skivan då du kommer hem till sverige igen!

    SvaraRadera