10 oktober 2011

Rockvin II – Kissvin


Jag fortsätter på mitt rockvinstema som jag har påbörjat tidigare. Nu finns det även möjlighet att köpa ett vin från systembolagets utbud med världens mest pengakåta band - KISS. Men det är ingen av vinerna som jag listat tidigare (som man kan köpa via Kiss hemsida). Istället är det en vinproducent med det passande namnet Rock ’n’ Wines som står bakom detta vin.

Namnet är KISS Zin Fire Zinfandel, och är ett rött vin från Kalifornien. För tillfället finns vinet bara som beställningsvara och kostar 594 riksdaler för sex flaskor. Namnet Zin Fire är ju lite tufft, men etiketten inte lika snygg och stilren som de Kiss-flaskor jag listat tidigare. Men ändå kung. Hur är smaken då? Jag vet inte riktigt, jag hade hängt halva dagen på Öl- och whiskeymässan och kanske var lite för alkoholpåverkad för att kunna ge ett seriöst uttalande. Men det var ett behaligt vin tyckte jag. Vinguiden.com säger följande:
KISS Zin Fire är ett generöst mycket fruktig och smakrikt vin med syltiga toner och inslag av fat björnbär och vanilj. En härligt lite pepprig avslutning gör den till ett riktigt hårdrocksvin.

I samma veva släpps också ett Kiss-öl vid namn Kiss Destroyer. Haha, ja det är roligt att säga kissöl. Jag smakade ölen på nämnda öl- och whiskeymässa. Ett ljust öl som i jämförelse med alla andra tunga ölsorter jag provade inte smakade mycket alls. Ganska lättdrucket tror jag. Och det kan ju vara bra ibland. Denna säljs endast i helt kolli om 24 st men är för tillfället helt slut hos leverantören. Ganska väntat kanske.

Systembolagetlänkar:

KISS Zin Fire Zinfandel - www.systembolaget.se/72715
KISS Destroyer - www.systembolaget.se/88051

Mer info om dryckerna finns att läsa på kissrockdrinks.com - en helt fantastisk snygg och modern hemsida.

1 kommentar:

  1. KISS zine fire vinet finns nu i systembolagets ordinare sortiment med en uppgraderad etikett.

    KISS Destroyer öl finns från och med 2012-03-12 kl 10:00 i det ordinare systembolag sortimentet.

    SvaraRadera