22 juli 2009

En speciell dag för ett fan av ett speciellt band.

Ni får ursäkta den lama rubriken men jag kom inte på något som var hårt och coolt. Idag är det en speciell dag för mig som Metallicanörd. Idag ser jag mitt livs tionde Metallicaspelning. Tio gånger har jag haft nöjet att njuta av en av musikhistoriens absolut största rock-akter och de har varit riktigt bra varenda gång. Det är även det band jag sett mest av alla och det gör även det saken lite extra cool. I alla fall i min bok. Här är de nio första. Svart på vitt.

1. Roskilde, Danmark 2003
2. Göteborg, Sverige 2004
3. Tallin, Estland 2006
4. Stockholm, Sverige 2007
5. Helsingfors, Finland 2007
6. Nürburg, Tyskland 2008
7. Stockholm, Sverige 2009
8. Stockholm, Sverige 2009
9. Köpenhamn, Danmark 2009


3 kommentarer:

  1. Kung. Det var inte så längesen som jag upplevde min tionde metallica-konsert. Men du fuskar ju och ser de hundra gånger under ett och samma år!:P Jag krossar dig dock fortfarande landmässigt ty du har inte sett dom i Norge!

    'Tallica rules motha!

    SvaraRadera
  2. Jo du har ju spelningarna lite mer utstpritt och du har sett Metallica med Jason. Vilket är jävligt kung! Så det känns som jag har en bit kvar än fast det kommer skilja två gigg efter den här veckan. Däremot kommer jag ta en tung jävel i November om allt går som det ska.

    Madison Square Garden, New York. :D

    Håller tummarna för att de ska plocka fram Trapped Under Ice ikväll. Det hade varit en bra låt att få höra på sin tionde spelning :)

    SvaraRadera
  3. Det var som fan! Jag och Linn funderar på att dra och hälsa på Teddan i Vancouver.. hm, tyvärr finns det inget planerat datum i den staden.. ännu.

    SvaraRadera