13 juli 2009

Best of Thåström Solo

Sveriges enda sanna rockikon Joakim Thåström dominerar just nu fullständigt på Sveriges rockscen, både i våras och just nu på festivaler runt om i landet. Jag ska se han för andra gången i år på Malmöfestivalen i augusti har jag bestämt, och med den tanken i skallen fick jag en hejdlös Thåström-pepp. För den äran har jag gjort en Spotify-playlist som visar de, enligt mig, bästa Thåström-låtarnaa från hans soloskivor. Just det, glöm Imperiet och Ebba Grön, detta är bara låtar från hans solokarriär. Ni som inte fattar Thåström och sitter och kör handtrallan till annan musik – här har ni 20 låtar på 1,5 timmar som kommer att förgylla er vardag.

I denna gudomliga playlist får ni alltifrån världens två bästa Thåström-låtar ”…Ingen neråtsång” och ”Aldrig nånsin komma ner” (jag kan inte bestämma mig längre för vem som smäller högre), till den fascinerande mörka ”Om Black Jim” och klassikern ”Alla vill till himlen” från första soloplattan.

Sedan har jag tjuvat lite och tagit med den tyngre versionen av The Haters som finns med som B-sida på Sönder Boulevard-singeln. Så spelas The Haters live och då är den förbannat bra. Jag har också tagit med den längre versionen av ”Kärlek är för dom” eftersom den är mörkare och helt enkelt bättre.

Håll till godo.

http://open.spotify.com/user/rawk666/playlist/1Kp3a46cCSpvz7b2nuc2vB

1 kommentar:

  1. KUNG!
    Känns så skönt att du gillar en Djurgårdare så mycket.
    Bara att köpa säsongsplåt och tröja så kan du följa med på matcher så kan du stöta på Thåström i andra sammanhang än konserter.
    DIF!

    /Majk

    SvaraRadera