28 maj 2008

Thåströms barndomshem, 890i och 'Tallica!

Thåströms barndomshem som ligger på Skebokvarnsvägen 209 här i Högdalen befinner cirka 500 meter från där jag och Linn bor på Harpsundsvägen. Självklart är detta häftigt och självklart fick jag lov att besöka stället och tvinga Linn att ta bilder när jag poserar utanför ingången med skivan som har samma namn som adressen. Huset var gammalt och slitet och passade mycket bra in på personen Thåström; lite sådär sunkig men fullt med unika karaktärsdrag. Snubben som ligger bakom Ebba Grön, Imperiet, Peace, Love and Pitbulls, Sällskapet och hans egna superba solokarriär är Sveriges tuffaste artist genom tiderna!

Jag har skaffat en ny mobiltelefon, det blev en Sony Ericsson 890i. Jag gick helt enkelt vidare på Walkmanmobil-temat. Det är ju liksom självklart - är man musiknörd så är man. Jag använder min telefon till att ringa med, sätta VAKNA!-alarm och lyssna på musik med. Andra anledningar till att jag smackade den:
- Färgen är Metal (Silver står det officiellt men kolla på den för fan!)
- 8 GB i minne.
- 3,2 Megapixelkamera.
- Den är liten och tunn som fan, trivs utmärkt i min ficka.
- Jag hjälper Papa Dreaddy och Färne att få behålla sina jobb.






Ser att Nordin diggar The chosen pessimist på msn, dvs det åttonde spåret på In Flames senaste platta. Det är intressant att han diggar den plötsligt eftersom jag var helt såld på låten igen imorse på väg till jobbet. Låten gör att skivan som helhet får en helt annan bredd. Det märks att Fridén och co diggar Cult Of Luna för den påminner mycket om dem. En fantastisk låt hursomhelst, lyssna. Och på tal om Culten – vågar jag tanka hem plattan? Jag tror jag fan gör det ändå. Jag blev så grymt sugen.

Metallica måste alltid nämnas i varje inlägg framöver känns det som. Och det känns bra. Igår släpptes Missionmetallica.com-sidan på riktigt och det känns som att det verkligen kommer att ske uppdateringar ofta. Hur bra som helst. Ikväll lirar Metallica i Krakow i Polen och jag antar att de går på om en timme och kanske kanske kör en ny låt. Det komiska i det hela är att jag sticker till Krakow på fredag med jobbet på konferens. Vilken extremt dålig tajming men så kan det vara ibland. Det är hursomhelst extrema Metallica-tider och jag saknar lite grann att peppa tillsammans med Nördin och Kizz. Här nere i storstan får man inte samma pepp när man försöker förmedla det storslagna runt omkring mig. Ta till exempel förra helgen, när vi söp hos Färne, så satte jag igång Damage Inc. på Färnes cp-stereo men varken han eller Lillerik kunde gissa låten. Jag skämdes och då förstår ni vad man har att göra med. Färne den jäveln som ska se Gudarna nästa vecka. Det är inte alltid rättvist i denna värld. Men MSN går helt utmärkt att använda sig utav när man vill peppa ’Tallica med sina Metallicabröder!

Jag har iaf semester vecka 28-31 och då skulle man rent teoretiskt kunna se Metallica live i Lettland, Bulgarien och Rumänien m fl. Lettland är ju det mest logiska alternativet då, 20 juli. Maiden ska jag iaf se 16 juli. Sen lirar ju DOWN i Malmö 13 juli. Fan och helvete, är du på plats i Malmö då Papa?

Och nu köpte jag biljetter till WHERE THE ACTION IS. Kriz och Maria kommer ner, vilka fler ska fara?


5 kommentarer:

  1. Hur kan man inte känna igen värdens bästa avslutningsspår på världens bästa skiva!?

    Jag tycker du borde fixa en t-shirt åt färne, som han kan ha på sig under Rock am Ring, med trycket "Damage Inc.? I thought it was Ronnie...".

    SvaraRadera
  2. Pappa är på plats och ska se Down!
    Kommer bli fucked up att se dom på KB! Funderar även på WTAI. Kommer åka till stockholm på tisdag den 17:e men borde fan kunna åka dit redan på lördag förmiddag. Ska kolla upp det i dagarna.

    Idag släpptes spelschemat med klockslag för Rock am Ring.

    Vad gör ni på kvällen nästa fredag? Jag gör det här :

    18.35 : Serj Tankian
    20.05 : Incubus
    22.00 : Rage Against The Machine
    23:55 : Motörhead
    01:40 : The Prodigy

    Hyfsat. :)

    SvaraRadera
  3. Men helvete, då bor jag hos dig och ser DOWN! Eller så bor jag hos brorsan. DOWN!

    Kasst schema. Nä, ok, RATM är ju the shit, men i övrigt är jag inte impad. Faktiskt inte.
    Serj Tankian - sen Hultan 05 kommer han alltid att vara en live-flopp.
    Incubus - Incubus?! När lyssnade man på Incubus senast? Typ 99. Föredettingar.
    RATM - Hurra för RATM!
    Motörhead - äh, de såg jag ju på i december. Och de passar nog bättre på ett lite mindre ställe.
    The Prodigy - Technobögar! Men helt seriöst, när var de inne senast? det var 98 typ. Kan vara kul att se men känns inte så spännande. Nädu, hittills skulle jag hellre kunnat fara på Hultan och se RATM;)

    SvaraRadera
  4. Men drygbögen som inte kan se nått som inte var hett innan 2006. Ät det här då!

    Lördag 7:e Juni 22.00 : Metallica
    Center Stage framför 85.000 pers.

    Men du kanske ska göra nått coolare den lördagen. Besöka Jocke Bergs jävla barndomshem eller nått sånt. Stå där utanför och runka och hålla upp Isola och vara poserbögen nummer 1. Du har ju lite skivor att välja bland dessutom. Hur många Kentskivor har du? Alla? ; )

    Näe skämt å sido. Klart fan du får bo hos mig. DOWN!! PEPP!!

    SvaraRadera
  5. Såja, där nämnde du det som jag ville höra. DU ska se jävla Metallica. Din jävel. Fuck yeah.

    Jag äger sex Kent-skivor.

    DOWN!

    SvaraRadera