06 maj 2008

Känn Metallica-peppen!


Var just inne på blabbern och läste ett sammandrag av en radiointervju med Mr. Ulrich. (http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=96411)

För oss som den senaste dryga veckan gått och undrat vad fan "Mission: Metallica" egentligen kommer att vara så ger Ulrich oss här lite fler detaljer:

"Yeah, it rolls next Monday (May 12). It's basically… the whole kind of 'get a
free DVD with the album and watch the making of the album' and all that type of stuff. We thought, instead of doing the usual DVDs and all that, why don't we just do it on the Internet and people can kind of tune in every day, watch clips, contests, get updates for what's going on with the record and kind of watch the last couple of months of songtitles, album titles, final mixes, some broadcasts from the tour in Europe. So it's kind of a little bit of a countdown type of thing. It should be fun."


Fuck yeah, liksom. Helvete! Fatta!!! Erik och Nordin, det här blir ju lite som JITS för satan! Jag minns bara Eriks och min sjuka jävla pepp när den sidan drog igång. Ska man behöva stå ut med samma skit nu igen? Fuck. FUCK!

Och angående att spela nya låtar live:

"I would say that based on the rehearsals in the last week, we're obviously
playing a bunch of new songs, and at some point very, very soon we're gonna start playing some new stuff live. Whether that's gonna happen in Irvine in a couple of weeks or not, we haven't quite figured that one out yet, but it'll be pretty soon, trust me."


Fuck! Fatta... inom ett par veckor kan vi eventuellt få höra någon ny 'Tallica-låt. Aaarghhh! Jag orkar inte längre. Frågan är om man verkligen vill höra det? Vad säger ni? Kommentera!!!

8 kommentarer:

  1. Rock Am Ring!
    Det är om en jävla månad! :D

    SvaraRadera
  2. Jo jag såg det där. Det verkar ju helt stört spännande, hela det där Mission: Metallica. Men det känns lite mer "producerat" än JITS. Att det liksom finns mer tanke bakom det hela och vad som de olika "avsnitten" ska innehålla.

    Det är klart man vill höra en nya låtar! Men jag vill ju inte höra någon dålig inspelning på någon jävla mobilkamera. Ska det vara så ska det vara från livemetallica.com. Du är skyldig mig och Erik en spelning, kriz.

    FUCK!!! Vi måste träffas i helgen och Metallica-böga om det här, Krizen!

    SvaraRadera
  3. Ja! Till helgen drar vi ihop en dag av total Metallica-onani!

    SvaraRadera
  4. Haha, era jävla nördar!

    Okej, min syn på det hela då... Jao, det var väl rätt väntat att det skulle bli nån typ av making of album-style på det hela. Och det är fan helt jävla suveränt. De ville väl sköta det "jobbiga" för sig själva, dvs själva låtskrivandet och hela den jobbiga processen. Antagligen har de ju spelat in allt nu i stort sett och ska göra det roliga och "lätta" (?) med att mixa skiten och välja albumtitel (Lars: "I like Frantic")...

    och så kommer de att spela nytt material live... fuck!? VIll man ens det som sagt. KRizzn, jag kom ihåg när du och jag hörde Frantic/St. Anger med extremt burkig och sunkig bootleg-kvalla. Men det var ändå jävligt häftigt och spännande.

    Pepp

    SvaraRadera
  5. Om man lyssnar på ljudupptagningen från radioprogrammet så säger faktiskt Lars att de har en vecka kver i studion. Smack!

    SvaraRadera
  6. Åh nu blev jag alleles pirrig i fittan. Minns JITS-peppen, den höll fan på kosta mig ett förhållande. Here we go.

    Krizzman, jag tog hand om dina odågor härom dan när du va sjuk.

    SvaraRadera
  7. Yes, jag hörde det! Kanon. Who you gonna call? THE BUSTER!

    SvaraRadera
  8. Jag drömde att jag hängde med James i natt. Vi snackade om nya plattan och James var grymt nöjd över den och snackade om den som ett resultat av bandets 27 åriga histora och allt de varit med om sen dess. Kommer inte riktigt ihåg allt. Tyvärr fick jag inte lyssna nått på skivan så jag kan inte berätta om hur den låter.

    Drömmar där James är med. Peppen är här. Det börjar fan dra ihop sig. Om mindre än en månad ser jag dom tillsammans med över 80.000 andra.

    SvaraRadera