14 maj 2008

”Seriöst, tycker du att hon är snygg?”

Nu har jag och Olov återigen haft en av våra patenterat djupgående diskussioner. Våran förmåga att diskutera och debattera vilket ämnen som helst är förmodligen det härligaste med min och Olovs relation. Och det behövs inte mycket för att det ska blossa upp en debatt.


Idag började det med att Olov skickade en länk till en bild på Rachel Bilson, damen på bilden ovan, varpå diskussionen kom som ett brev på posten. I kort kan man säga att dagens debatt gick som följande.

Olov: Seriöst, tycker du att hon är snygg? Jag tycker inte att hon är snygg.
Nordin: Jag vet inte ens vad jag ska säga, Olov. Du har ju helt klart tappat greppet om verkligheten. Hon är ju skitsnygg.
Olov: För stort huvud. Jag tycker hon är läskig, jag skulle inte ligga med henne.
Nordin: Nu vill du ju bara jävlas med mig.
Olov: Jag skulle ju hellre ha ett jetpack istället för att ha henne som KK, med dygnetrunt-tillgång, om jag säger så.
Nordin: Sådär kan du ju inte säga, för jag vet ju inte hur bra hon är i sängen.
Olov: Vet du hur det är att flyga med ett jetpack då?
Nordin: I och för sig inte men jag ser ju mer nytta i att ha ett jetpack än att ha en KK som är dålig i sängen.
Olov: Alltså, en KK är ju en KK och ett jetpack är ett jetpack. Du tycker att hon är SKITSNYGG, en blöt septemberkväll när det bara går curling på tv så kanske det duger ändå?
Nordin: Men jag menar att jag skulle ha större nytta och glädje av ett jetpack än en skitsnygg KK som är kass i sängen…Du vet väl om att det här kommer resultera i en ny omröstning på bloggen?
Olov: Jetpack vs. Skitsnygg KK som är kass i sängen?
Nordin: Jepp.


Nu vill jag och Olov vet hur ni tycker och tänker så gör oss en tjänst och svara på den lilla undersökningen här nedan.

3 kommentarer:

  1. Jaa, störd idiotisk fråga. Som för övrigt är lite konstigt formulerad. Det gäller alltså inte Miss Bilson utan bara en allmänt skitsnygg tjej? Får vem som helst väljas? Sådant måste ni tydliggöra!

    Och vadå jetpack? Det finns olika jetpacker. Kolla Wikipedias beskrivning t ex:

    "Namnet är ett samlingsnamn för flera olika typer av maskiner som har samma funktion. Det finns dock bara en typ av jetpack som fungerar i praktiken; en jetpack av rocketbelt-typ som Bell Aerosystems utvecklade under 1960-talet som ger en mycket kraftfull lyfteffekt och god manövreringsförmåga. Nackdelen med denna typ av jetpack är att bränsleåtgången är så stor och att den bara kan flyga i ungefär 30 sekunder.

    En annan typ av jetpacktyp är den NASA-utvecklade Manned Maneuvering Unit (MMU) som används på rymddräkter vid rymdpromenader.

    Rymdfarare med jetpack 1984.

    Utöver NASA:s rymdforskning har jetpack-typer i största del forskats fram av USA:s armé även om denna typ av utrustning ger en ganska liten praktisk nytta. USA:s armé har nämnt att helikoptrar är klart mer användbara.

    Då de Olympiska sommarspelen 1984 i Los Angeles invigdes anlände en man med jetpack på ryggen."

    Eller är det en såndär Rocketeer-jetpack? Bond använder visst en i Åskbollen också. Är det sånt?

    Dåligt formulerad fråga som sagt. Men självklart känns Jetpacket mer spännande.

    SvaraRadera
  2. "Skitsnygg KK (men han/hon är kass i sängen)". Hur kan du misstolka det? En skitsnygg KK är ju en skitsnygg KK, eller hur?

    Alla kanske inte tycker Bilson är skitsnygg och därför vore det ju direkt idiotiskt av mig att använda henne, eller någon annan kvinna för den delen, som exempel. För att inte tala om hur svårt det hade varit för de hetrosexuellla kvinnliga läsarna att lägga sin röst om "KK-alternativet" hade varit en kvinna.

    Ett Jetpack är ju en apparat, som med hjälp av jetstrålar, gör det möjligt för användaren att flyga. Det vet ju alla och därför har jag valt att inte specificerar mig mer än så. För jag tror nämligen inte att det skulle göra någon skillnad för undersökningen om jag specificerade vilken tillverkare, färg och årsmodell det är på Jetpacket

    SvaraRadera
  3. Problemet är att ni startar konversationen pga Rachel och jag garanterar att majoriteten av läsarna därmed blir missvisad pga detta´, framförallt pga bilden. Och därför tänker de flesta på Rachel när de sätter sig in i frågan.

    Mjae, jag vill att ni ska skriva dit vilket Jetpack det är eftersom det som sagt finns ett par olika att välja på. Läst Rocketeer? vem vill inte ha en sån Jetpack liksom? (http://members.aol.com/artworxstudios/rocketeer.jpg)

    eller är det en rymdjetpack? Fan ska man med en sån klumpig grej till? Sälja dyrt?

    SvaraRadera