16 maj 2008

and now a word from our sponsor james "papa het"

Fick nya SO WHAT! idag. Gå med i Metclub för helvete! "Sponsor"-delen är tilbaka. Dvs, medlemmarna får ett uppslag själva att skriva och smacka dit vad de vill. Kirk visar sin unge, Lasse likaså, Rob skriver lite gulligt men James gör nånting helt annat.

Han har tagit fram sina gamm-guror från 80-talet, ni vet dom där där det står "so what", "eet fuck" och "more beer" samt sin första Flying V och poserar med några av gurorna. Hur bra som helst. Texten är dock bäst och jag väljer att citera den delen som berör mig mest. Het pratar om dessa vita skönheter till monstergitarrer:

"They ended up back at HQ and I decided to plug 'em into my old Mesa Boogie 'Crunch Berries" from Puppets and... good God they sounded like they were born to be togehter. Long lost twins that had gotten separated. Since then I've made it a quest to use them on this record. The feel and sound of them back in action is beyond inspiring (I've got enough new riffs for the next 3 albums).

But yes this one first. The songs are feeling so great. I'm finally just puting the last vokalz down. Can't wait to play it for youz guyz.

Love and Respect,
James "Papa H", March 2008"

De där orden gjorde mig mer peppad än nånsin.


8 kommentarer:

  1. Ja det är jävligt kung att Jamez har dragit fram de gurorna från början av 80-talet! Man har ju sett en del bilder där han använder dem under de senaste månaderna och då har man ju verkligen fått den där härliga old school-känslan.

    Men valet att plockat fram dem ur förrådet trodde jag var något "planerat" av honom, eller Rick Rubin, just för att hjälpa till att komma tillbaka till sinnesstämningen han/bandet hade innan och under Puppets. För det verkar ju vara vad de strävat efter inför och under låtskrivandet.

    Så när jag läste att det faktiskt va på en fotografs begäran han plockade fram dem kunde jag inte annat än småskratta åt mitt egna överanalyserande.

    SvaraRadera
  2. James är KÖÖÖÖÖÖÖNG!
    Eet Fuk är KÖÖÖÖÖÖNG!

    SvaraRadera
  3. Jag tror på en blandning mellan fotografens önskan och James och Rick plan att bringa fram Puppet-feber.

    Kristoffer är KÖÖÖNG!

    SvaraRadera
  4. Men vad man kan läsa i texten så är det ju fotografens idé och James blir helt plötsligt peppad på dem igen när han får se och hålla dem...

    Men du har ju missat hela grejen med Lars del. Meningen är ju inte att visa upp ungen utan att visa oss läsare vart han bodde mm. när han var en liten knatte i LA. Dessutom får man se en bild på stället där ´Tallica hade sin 6:e spelning.

    Egentligen vet jag att du vet det och bara ville övertydliga hur mycket coolare James del är, men du kan ju inte ljuga så där för de andra.

    SvaraRadera
  5. Det var inget ljug, jag visste bara inte om det. Jag kollade bara på bilderna och sen bläddrade jag vidare till James hörna. Lars del är ju hur bra som helst också. Det som gör mig mest berörd är att man får se huset och fönstret till det rum där han bodde de första åren och där James låg och sov på golvet och lyssnade igenom Lasses NWOBHM-plattor och att grunderna till Seek And Fuck skrevs där.
    Fy fan.

    SvaraRadera
  6. För övrigt är jag sjuuukt sugen på att totalt snöa in mig på NWOBHM-banden, band som trollband James och Lars.

    Iron Maiden, Saxon, Motörhead, Angel Witch, Def Leppard, Tygers of Pan Tang, Blitzkrieg, Avenger, Sweet Savage, Girlschool, Jaguar, Demon, Diamond Head, Samson, Tank. Där har jag missat mycket musik förutom de mest kända.

    SvaraRadera
  7. Iron Gayden, Fagson, Motörfag, Angay Witch, Gay Leppard, Faggots of Poontang, Blitzbög, Avengay, Sweet Gayage, Bögschool, Faguar, Bögon, Diamond Fag, Fagson, Gayk. Där har jag missat mycket bög förutom de mest bögiga.

    SvaraRadera