07 oktober 2007

Jag är JÄÄÄVLIGT pop!

Kanske inte, men kolla in pop.nu. Underbar sida när det gäller att briljera med sin skivsamling. Har just lagt in allting, och det coolaste är att browsa igenom skiten då skivomslagen syns. En annan kung funktion är önskelistan, som jag håller på att fixa till för fullt. Bara att gå dit och kolla sen när nästa order från CDON ska läggas, för oftast missar man ju en massa som man kommer på först i efterhand.

Ja, just det. Här är min samling: http://www.pop.nu/show_collection.asp?user=9983

Fan. Hade ju bara tänkt skriva om det där lite kort, men ok då. Kan väl passa på att blogga lite mer nu när jag ändå sitter här. Länge sedan sist som jag verkligen skrev här vilket är kasst, men så är det... som vanligt. Börjar komma in i lunket på jobbet i alla fall, även om det är sjuuukt många prylar att tänka på. Har just börjat sätta betyg på en klass, eftersom jag inte kommer ha dom något mer denna termin. Jääävligt lätt ska ni veta... sätta betyg på en klass efter FEM lektioner. Wouldn't wanna be in my shoes. Det här är ren och pur ångest. Faktiskt.

I lägenheten trivs jag som en firre. Avslutar just min första helt lediga helg sen jag började jobba, vilket känns extremt skönt. Har varit i Ö-vik de senaste fem helgerna, så att bara chilla i Umeå har varit nyttigt för mig. Goddamn my man.

Dirty-demon borde vara relativt färdig typ när som helst. Väntar fortfarande på att Långvall ska skicka låtarna så att vi får lyssna igenom och kolla hur dom känns. Än har dock ingenting dykt upp. I förrgår sa han att han i stort sett var klar, så jag vet inte vad det sitter i riktigt. Nu gäller det iaf för oss att (så fort vi fått låtarna) lyssna igenom dom på en massa olika anläggningar och se till att vi är nöjda med exakt alla detaljer. "Basen kanske e lite för låg i den där låten", "Baskaggen hörs knappt", "I den där låten kanske det är ett 'Wooho' för mycket" osv osv. "Gitarristen låter gay", men det visste ni ju alla sen förut.

Låtarna vi spelat in är som följer. Ordningen är inte nödvändigtvis korrekt. (GODDAMN VAD JÄVLA EXCLUSIVE!!!)

1. Little Creatures (Ej säker titel)
2. She's Smoke
3. Cold Black Heart Of Ice
4. Can't Make You Slip
5. Brand New Bag
6. Hell Of A Good Time
7. Ego Trip (The Story Of The Captain)


Och vi är riktigt peppade på skiten. Så vänta ni bara. Inom kort kommer ni få höra den.

Övriga skivor som för tillfället får mig att bli hård:

Down - Over The Under
High On Fire - Death Is This Communion
Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace
Temple Of The Dog - S/T

Sådär ja. Regga er på pop.nu och fixa upp er samling PRONTO. Han som ligger etta på topplistan har över 8000 skivor, så börja köp nu. World Domination!

Och just det... till alla ni som läser det här och har en användare på Facebook, men FORTFARANDE inte har gått med i mitt cause Rock Appreciation... DO IT! DO IT NOW! Drygt 90 medlemmar nu. Kung.

Hejjra!

//Kriz

1 kommentar:

  1. Att det skulle ta så lång tid innan du insåg det vi alla vetat sedan den första dagen vi träffade dig. Att du helt enkelt är pop så in i helvetet Kriz.

    SvaraRadera