18 oktober 2007

Det är krig!

Jag sitter här hemma i lägenheten och pluggar för 4:e dagen i rad. Anledningen till att jag sitter hemma och pluggar är egentligen inte att jag har mycket att göra i skolan utan att jag har varit småsjuk sedan i söndags.

Även om jag sitter och pluggar så hindrar inte det min fantasi och mina tankar från att löpa amok. Briljanta idéer och filosofiska insikter poppar upp i min hjärna i samma takt som spammailen i min inbox. Jag har bland annat kommit fram till att en förkylning kan liknas vid ett krig, ett krig mellan mig/dig och de onda mikroorganismerna. Och det är alltid mikroorganismerna som börjar, varenda jävla gång.

På ett av följande sätt kommer din kropp att bli attackerad:
  • Frontoffensiv – Du blir smittad vi ett dörrhandtag, en nysning… det gamla vanliga.
  • Matta Hari – Du blir smittad vi hångel eller att någon av det motsatta könet erbjuder dig att smaka av deras drink/öl.
  • Quisling – Någon i din närhet ger dig smittan och innan du vet ordet av så har du en förkylning i kroppen.

Och när de små rackarna väl har kommit så följer ett av följande scenarier:
  • Utnötningskriget – Förkylningen bryter sakta men säkert ner dig tills du ligger i sängen och ropar på mamma.
  • Blitzkrieg – BOOM! På fem minuter går man från frisk till sängliggande grönsak.

I mitt fall va det Henrik ”Quislingen” Fahlén som tog med sig skiten från sin flickvän. Men jag kommer att vinna utnötningskriget. Jag måste vinna utnötningskriget för till helgen väntar fest och hockey. JÄÄ!

2 kommentarer:

  1. Din sjuka jävel... i dubbel bemärkelse.

    SvaraRadera
  2. word. fast du glömde ge asiaterna creds för att de trots allt har munskydd när de bär på smitta.

    SvaraRadera