02 oktober 2007

...fortsättning på "Kanon"-historien!

Ni som läste mitt senaste inlägg vet ju historien; jag och lilläschk har slagit vad med hundra spänn om vad Glenn Hysén ska ha sagt när Sverige åkte ur VM i Italien 1990. Jag var övertygad om att det han säger "Det här var ju kuken, nu får man bli kanon på midsommar" och Lillen har trott att han sagt "... kanon på fredag".

Jag har mailat med Kanal5 som skickat vidare till Filip&Fredrik-Fredrik och här är hans svar, skickat måndag 1 oktober kl. 19.10:


Dear! Vi är fan hundra på att det är midsommar. Detta från en expressenjournalist som var med. så lita på oss. Och grattis till hunkan!
& tack för de snälla orden. Mycket trevligt.
/fredo

HA! Jag förtjänar härmed en hundring från Lillerik. Det blir extra kul när man spanar in Lilleriks självsäkra kommentar från förra inlägget:

Pecke sa...
Ja jag vann vadet det är bara att erkänna loosers. Ingen ide att ni ältar detta mer utan bara tar skamen som en man och gå ner på knäna och be om förlåtelse för att ni slösat min dyrbara tid.

Loooooser var ordet!

7 kommentarer:

  1. Var de inte lika hundra på detta när de skrev boken "Två nötcreme och en moviebox - hisnande generaliseringar om vår uppväxt i DDR-Sverige"?

    Det där brevet bevisar ingenting Rawk!

    Vi hade diskussionen under senaste waste boat. :)

    SvaraRadera
  2. jag är inte övertygad, fredrik och filip är uppenbarligen ganska förvirrad då de skriver en sak och säger en annan. Det beror också på hur mailet var vinklat, du nämde aldrig t ex att midsommar var på fredag och att fredrik och filip med mkt stor sannolikhet blandat ihop dessa då det var 17 ÅÅÅÅR sedan.

    Inter förrän jag sett ett videoklipp eller ljudupptagning är jag 100% säker.

    SvaraRadera
  3. Fredde du har dreads och därmed ingen jag tar på allvar.

    Lillerik, jag har rätt tills du har lyckats motbevisa - då kan vi gå upp till högsta domstolen. Men har du inga bevis... näe då har jag rätt!

    SvaraRadera
  4. Beviset du har är från en snubbe som var en lite snorvalp på den tiden. Det skulle inte hålla i rätten. i rätten måste man nämligen ha STARKA konkreta bevis.

    SvaraRadera
  5. Jag är Pappa och då ska jag definitivt tas på allvar och jag ska lätt lägga mig i det här! (Vad fan ska jag annars göra på arbetstid)

    Lillen ska ha hunkan! De faktum att F och F skriver "så lita på oss" samtidigt som de skrivit en helt annan sak i den bok de fått publicerad fultständigt krossar deras trovärdighet som någon form av sakkunniga i frågan.

    Jag tror helt klart ni får gå vidare till nästa instans som bör vara Glenn Hysén själv eller möjligtvis fru Hysén.

    SvaraRadera
  6. KUNG!

    Har du fredriks mejl nu eller? =)

    SvaraRadera
  7. Filip och Fredrik = Erik och Erik, kan ni inte fråga om ni får praktisera hos dem så att arvet går vidare.

    SvaraRadera