15 juni 2007

Neger & President


FREDAG!

Ted besökte mig igår. Han kom upp med hans polare Pascal som skulle ha uppkörning för MC. Så vi köpte lite chips och såg Golden Eye. Sen somnade vi i soffan tillsammans där nån gång runt ett-tiden. Mysigt värre! Men sen vaknade jag försent och försov mig till jobbet! Jag hade lyckats stängt av mobilen på nåt jävla sätt. Ytterst irriterande och frustrerande. Rock-Erik ville väl sova och vara rebellisk mot Svensson-Erik och stängde av mobilen och somnade om utan att Svensson-Erik ens hann uppfatta något överhuvudtaget.

Men det är förbannat skönt med helg nu alltså. Jag har längtat till att få sova ut ända sen tisdags men jag kommer nog inte att få göra det ändå eftersom mor & far kommer upp imorgon. Och då lär det bli tidigt för farsan brukar vara ute i tid så de lär banka på dörren senast kl. 10 imorrn bitti. Jä. Men de kommer upp med lite födelsedagspresenter och så tänkte vi dra och käka nånstans. Och så ska de få min gammdator – det blir finemang det! Ska bara försöka gå och lägga mig hyfsat i tid inatt.

Sedan tidernas begynnelse på det här företaget som jag jobbar på så har vi spelat kortspelet Neger & President (som det så politiskt korrekt heter..) varje rast. Det betyder hundratals gånger sammanlagt och man kan säga att vi är extrema Neger & President-proffs på det här stället. Många många timmars erfarenhet alltså. Hade det funnits välbetalda turneringar inom detta kortspel så hade vi varit miljonärer för länge sen. Nu tror säkert de flesta att Neger & President är ett skitspel som bara handlar om tur men så är icke fallet. Man kan faktiskt lyckas bluffa de andra spelarna lite grann och framförallt handlar hela spelet om pepp. Är man allmänt opeppad så går det också oftast dåligt. Däremot när man är peppad som på fredagseftermiddgar eller när jag ska på en modo hockey-match så brukar man vara hur president som helst. Så det gäller att försöka vara så peppad som möjligt så ofta som möjligt. Däremot är jag förbannad eftersom det inte blev nå fredags-Neger idag. Vi är ju bara halva styrkan här på fredagar och Magnus som normalt är här är på Hultan, Nisse har inte tid och Tobbe håller på med deklarationen. Så det bidde inget spel. Förjävligt. Men Neger & President är the shit hursomhelst.

http://susning.nu/Neger_och_president

Fredagskvällen tänkte jag ägna åt musik och C&C3. Jag har cirkus fem-sex nya skivor att verkligen lyssna in mig på och det är många timmars avancerat och koncentrerat musiklyssnande det.

Trevlig helg på er.

2 kommentarer:

  1. Hehe, kul med neger och president-bild som illustration. Vi spelade som fan ett tag på högstadiet. Det och spader dam/hjärter. En period försökte vi byta namn på spelet till gatsopare och president (el. liknande). Jag antar att det kändes för icke-PK och tjoa "wöö, du blev NEGER!" till nån varje rast. Men jag fattar INTE vem som kom på att vi skulle byta och till vad. Jag menar, vi gick på högstadiet! Wtf liksom ?! Pinsamt vilka mesiga töntar vi måste varit...

    SvaraRadera
  2. "gatsopare och president" - era jävla töntar. Jag menar ni är ju fan Ö-viskbor. Och så mycket invandrare var det väl inte på Platåskolan?

    SvaraRadera