08 juni 2007

Kom igen, kom igen!

”Oh my fucking god” som Robert Flynn skulle sagt. Nu är jag här igen. Ö-vik Ö-vik. Fuck jä? Fuck jä! Sommarlov! Det sista riktiga sommarlovet innan vuxenlivet börjar på allvar. Eller nejje, vad säger jag? Jag ska ju bli lärare ju! Eller rättare sagt: jag ÄR ju fan lärare ju! Helt sjukt. Jag som lärare. Lärar-Kriz. Vem hade trott det? Jaja, poängen jag vill komma till är att följande gäller för mig i mitt kommande arbetsliv:

8 veckor betald semester under sommaren
1 vecka höstlov
2 veckor jullov
1 vecka sportlov
1 vecka påsklov
=
13 veckors betald semester

Seriöst? Hur skönt är inte det? Va? Nu gäller det bara att hitta ett jobb… helst i Umeå… fuck… kung…

Satan i gatan så längesen man bloggade. Jag skulle kunna skylla på en massa saker, för jag har haft mycket att stå i nu i vår, men skit samma. Ingen ursäkt är bra nog, som Färne nog skulle ha sagt. Jag har väl inte känt mig riktigt motiverad att skriva något förrän allt skit varit avklarat och jag kunnat summera allt på något vettigt sätt.

Summera? Vadå summera? Äh. Eller förresten. Det kan ju vara intressant för några av er som jag inte är i kontakt med så ofta att höra vad som händer i mitt liv för tillfället.

Tidigare idag flyttade jag äntligen ut ur det kollektiv på Språkgränd 32 som vi alla lärt känna som Rockbaren. Ska jag vara ärlig så har det inte varit så mycket Rockbaren nu i vår, sedan Erik flyttade ut. Baren har fortfarande funnits kvar där, och rent fysiskt så har lägenheten i stort sätt sett ut som den alltid gjort. Det är andan som försvunnit. Rockbaren VAR jag och Erik. Inget snack om den saken. Och fastän jag alltid älskat lägenheten med det ultimata vardagsrummet och allt sådant, så har det inte varit samma grej de sista månaderna. Öh, lilla sockerbönan Erik. Hör du det? Det gör att jag inte alls känner någon riktig separationsångest från lägenheten nu, även fast jag bott där de senaste fem åren. FEM ÅREN? Fattar ni? Det är en jävligt lång tid att bo på ett ställe i vår ålder. Men angående avsaknaden av sentimentala känslor för lägenheten så är det just för att det liksom inte varit samma grej, och jag har under hela terminen varit inställd på att flytta ut nu i början av juni, så just nu känns det bara som en befrielse. Nu kan jag på allvar starta mitt eget liv, på något sätt och bla bla bla. Här kommer i alla fall ett gäng bilder som på något sätt summerar tiden i Rockbaren.








Jag har fått en ny lägenhet. Inflyttning den första september. På Rågången, Berghem blir det. Tre hus ifrån Erik. Haha! Ja, jag vet hur det låter. Och nu ska fan Lillis-jäveln flytta dit också. I ett likadant hus. ¾ av Dirty kommer alltså bo i likadana hus. Lillis har till och med fått en likadan lägenhet som mig. Inavel så det bara skriker om det? Tre bröder som inte kan vara utan varandra? Fördjävla schyssta och nybyggda lägenheter i ett fördjävla schysst område? Den sistnämnda är nog mest korrekt, även om alternativ nummer två nog till viss del spelar in. Rågångenbor är vi allihopa. Helvete vad vi ska spela musik och dricka bärs. Jag har även väldigt många gamla musiklärarklasskompisar som bor i närheten, så det finns bara fördelar med flytten. Goddamn it. Jag längtar. Min egen lya. Jag har ju som aldrig bott själv. Åååh vad skönt! Sista veckan i Rockbaren nu har jag också varit själv sedan the beatches dragit hem till sina respektive hemorter. Och det har varit tokskönt. Jag har inte varit klädd förutom när jag gått utanför dörren. Jag har knallat omkring i mina kallingar och bara fisit hela tiden. Frihetskänslan! Haha. Kung.

Ja. Nu är jag alltså i Ö-vik över sommaren. Har sagt upp min del i kollektivet from slutet av juni, vilket innebär att jag inte har några räkningar alls att betala = kung. Kommer att läsa en onlinebaserad distanskurs i webdesign grund nu i juni, vilket är hur lätt som helst. Enbart för att få pengar från CSN som senare kommer åtgälda mig genom att knulla mig i röven hårt, hårt, hårt. Men men… det är ett senare problem. Just nu känns det som om livet leker, och jag ser fram emot en grym sommar. Att bara få hänga och ta det lugnt. Och dricka öl. Och lyssna på bra musik. Just nu är jag så sjukt peppad på midsommar. Hoppas det styr upp sig till det bästa. Metallica-äventyret vågar jag inte ens tänka på just nu. Men men. Det kommer. Klumpen i magen är närstående. Weee!

Vad ska jag skriva mer? Ingen aning. Det känns som om jag sagt det mesta jag ville säga. Hmm… Det ska bli förbannat roligt att träffa alla igen nu i sommar. Till midsommar antar jag att Ö-vik är givet för alla? Det hoppas jag i alla fall. Saknar er alla, och längtar efter att få svinga bärs och snacka skit.

Och skit, det har jag ”snackat” ett bra tag nu. Det är dags att avrunda!

Ha det så gott och all the best! Vi syns snart!

Puss och kram!

Kriz

2 kommentarer:

  1. Underbart skit! Kriz'n är tillbaka och gayer än nånsin! kung inlägg. Nästan så jag får en tår i ögat. Nä fan heller att jag får. Men lite iaf. Fint inlägg. FInt.

    SvaraRadera