14 juni 2007

Intro VS Intro

När jag kom hem från jobbet (typ första gåpngen jag kommer hem innan 22 på kvällen) så passade jag på att slå på steron på volym, HÖG!

Drog igång CULT OF LUNA - ALONG THE HIGH WAW och lyssnade på låten FINLAND som Erik hävdar sig varit med och skapat ångest runt *asg* Kom fram till att det är ett jävla hårt och kraftullt intro!

Men sedan tänkte jag fan det där introt låter bekannt.. Började fundera lite och inser att det är ju väldigt likt MY DYING BRIDE - SONGS OF DARKNESS, WORDS OF LIGHT med låten THE WRECKAGE OF MY FLESH. OCkså ett kraftfullt och mäktigt intro.

Och ja det fanns vissa likheter men ändå stora skillnader.

Så jag undrar nu vad ni tycker och vilken av dessa intron är egentligen "bäst"?

1 kommentar:

  1. Bra intron:
    Blackened med Metallica
    Battery med MEtallica
    Fight Fire With Fire med Metallica..

    sluta mesa din mes. METALLICA!

    SvaraRadera