07 juni 2007

Jag känner mig Svensk

Igår var det nationaldag, vilket kändes super. Vi, familjen uppe på gården Brunnis 108-110 var ut till Dekarsjögården för 6/6 firande. Svartvadet talade ;) vilket var kul. I går kände jag mig verkligen Svensk igen. Det är sååå skönt att vara hemma!

Nu till vad som skett de senaste veckorna:

Efter allt tokit resande i USA mötte jag o Anna upp familjerna i Vancouver och sedan bar det ut på 350 mila touring i British Columbia. Efter att ha sett ett 15 tal björnar o diverse andra vilda djur, (som ett zoo), varit i fyra klimatzoner och druckit lite whiskey var den svängen över.

Den 17 maj åkte vi från Vanc och den 19 maj landade vi i Övik. Resan tog otroliga 40h!

Sedan dess har jag börjat arbeta, börjat renovera, köpt en bil, fiskat, hälsat på så mycket vänner vi hinner och ätit massvis av underbart god svensk mat!

Det har varit ett roligt år, men det är NU det roliga börjar ;)

Välkomna ut till oss när ni vill! (Bara kom!)

3 kommentarer:

  1. Ey, du glömde skriva att du träffade min släkt också over there!

    SvaraRadera
  2. najs med ett hugoinlägg!

    hmm ringde dig när du fyllde år by the way. =)


    hmm vad händer på midsommar. .

    måste lösa det med bilresa upp om jag ska komma till midsommar.

    SvaraRadera
  3. För jävvla fin fiskesjö ni har ;)

    SvaraRadera