24 maj 2012

Getaway Rock Festival 2012

Japp, det blir Getaway Rock Festival i år! Biljett och boende är fixat. Och det känns riktigt bra nu. Jag har varit lite sugen på Metaltown också men valet föll på Getaway av lite olika anledningar. Gävle ligger närmare, jag känner mer folk som ska dit och även om Metaltown har fetare band tycker jag att Getaway har intressantare band. Jag har sett Metaltowns dragplåster många gånger om medan jag är mer nyfiken på många av de band som lirar på Getaway.

Se till att köpa biljett du också! Och Pappa Dread, du behöver inte kontra med din Download-lineup. ;) Fast det får du gärna göra ändå.

Jag har påbörjat en Spotify-playlist som jag tänkte göra komplett med samtliga band som spelar på festivalen.

Nedan tänkte jag också lista de tio band jag ser fram emot mest att se på Getaway. Utöver dessa kommer jag säkerligen se ytterligare ett antal band men man ska ju även hinna med att dricka öl och ha roligt!

Meshuggah


Satyricon


Devin Townsend Project


Cult Of Luna


Ghost


Mustasch


Graveyard


Kvelertak


Venom
d

Red Fang


2 kommentarer:

  1. Download: Black Sabbath, Soundgarden, Kyuss Lives, Metallica, Machine Head, Anthrax, Megadeth.

    Roskilde: Refused, Machine Head, Baroness, Crowbar, Björk, Red Fang.

    Metaltown: Slayer, Machine Head, Mastodon, Opeth, Anthrax, Gojira, Kyuss fucking Lives, Nasum, Lamb of God.

    ----
    Getaway Rock: Manowar, Yngvie Malmsteen, Nightwish... det ligger nära, det är intressant...

    F A I L! ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha!

    Näe, jag står för att Getaway är betydligt intressantare festival än Metaltown. Roskilde är för bred festival och Refused (som jag köat för två ggr nu och inte kommit in) KAN DRA ÅT HELVETE!

    Download spöar allt och alla.

    SvaraRadera