30 augusti 2009

Nya skor

Gråa Converse
Tidigare har jag kört klassiska svartvita Converse. Och efter det två par helsvarta varianter men denna gång var jag sugen på att testa något nytt. Jag provade t ex ett rött par men det kändes helt fel. Jag provade också Converse AC/DC-variant men det kändes faktiskt lite för nördigt på något sätt. Istället blev det en blandning mellan svart och vitt – grått! Och det funkar och känns fräscht. Jag planerar dock att köpa ännu ett till par så att man kan skifta lite och samtidigt undvika att man sliter ut skorna så snabbt.



Brooks Adrenaline GTS 9
Jag har haft samma löparskor i många många år och fastän jag inte är ute och joggar särskilt ofta så har de hunnit bli extremt slitna. Jag har tyckt att detta har varit ballt men sen läste jag att det inte är särskilt bra att springa i trasiga skor så bestämde jag mig för att köpa nya skor (samtidigt som min plan faktiskt är att börja springa på allvar några ggr i veckan nu). Jag provade ut dessa och förutom att de är jävligt snygga och metal (svarta) så har de tydligen vunnit en del test också och bl a fått betyget fem av fem stjärnor av marathon.se. Detta kanske är bullshit, vad vet jag, men jag har aldrig
varit i närheten av att uppleva bättre skor att springa i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar