30 augusti 2009

Konserthösten 2009 är över oss!

Kommer ni ihåg detta? Nu är mörkret och kylan över oss snart igen men fördelen med denna kommande årstid är att man snart får chansen att se en massa band live på sina inomhusturnéer. Jag har gjort ett första utkast på färdigbokade konserter som jag är peppade på att bevista. Det ser ut att bli en grym konserthöst där jag är mest peppad på Isis, Muse, Paradise Lost och Mars Volta. Sedan lär det säkerligen tillkomma en del spelningar.

Progressive Nation Tour (Dream Theater, Opeth, Bigelf och Unexpect)
2009-09-25
Stockholm, Hovet

Hardcore Superstar
2009-10-10
Stockholm, Arenan

Eagles of Death Metal
2009-10-10
Stockholm, Göta Källare

Mustasch
2009-10-17
Stockholm, Annexet

Muse
2009-10-24
Stockholm, Hovet

Juliette Lewis & The Licks
2009-10-31
Stockholm, Berns

Isis
2009-11-04
Stockholm, Strand

WASP
2009-11-05
Stockholm, Debaser Medis

Marilyn Manson
2009-11-09
Stockholm, Ericsson Globe

Paradise Lost
2009-11-25
Stockholm, Debaser Medis

Mars Volta
2009-11-30
Stockholm, Cirkus

In Flames
2009-12-11
Stockholm, Hovet

6 kommentarer:

  1. Kollade upp vars Isis spelar mer och för mig blir det nog Malmö den 1:a om det blir nåt, lättare att åka på en spelning en söndag än en onsdag.

    SvaraRadera
  2. Åh fy faan Svenke! Fast det är lugnt, det är logiskt och mest praktiskt. Lite tråkigt bara. Hade varit kul att se Isis mer dig.

    SvaraRadera
  3. I Umeå är Pablo Francisco inplanerat i höst, inte så mycket musik kanske (om ens nåt), men ett gott skratt förväntar jag mig.

    SvaraRadera
  4. Jepp, Pablo uppträder i Sthlm några dagar tidigare. Givet att gå.

    SvaraRadera
  5. fan ISIS vill jag verkligen se! ETT MÅSTE! japp vi får ta och kolla upp lite band nu tillsammans... Vi hade ju bra tempo sist =)

    SvaraRadera
  6. Helvette!!!!!!! ISIS!!!!! DÄLEK!!!! KB 1:a November!!!!
    Höstjävlens jävla helvette!!!

    Kung med en höstlista. Satt och deppade lite förra veckan över att konsertsommaren är över och att jag inte hade så mycket att se fram emot tills jag började skärpa mig. Kommer kasta upp en egen lista snart :D

    SvaraRadera