30 augusti 2009

NHL 10

Demon till NHL 10 finns nu att ladda ner från Playstation Store. Det har jag gjort och spelat en hel del och jag som inte har spelat ett NHL-spel på allvar sen NHL 94 är imponerad och jag kommer att köpa det riktiga spelet när det släpps 17 september. Bara en sådan sak som att man kan spela Elitserien (MODO!) och slåss i förstapersonsperpektiv gör det ju till ett givet köp. Det verkar också kräva en del tid innan man till fullo bemästrar spelkontrollerna och blir en Foppa.

Eftersom vi nu börjar bli några som äger en PS3:a så ser jag detta som ett gyllene tillfälle att införskaffa detta spel så att vi kan möta varandra online, eller t ex lira mot varandra på Färnes cp-projektor. Av oss smackebonk-skribenter är det ju jag, Lillerik, Färne och Dread som äger en PS3:a. Farfar Dread, det är dags att verkligen visa hur bögit det är med lila en gång för alla! Hm, jag har också för mig att Nordin har köpt en PS3:a men det kanske är fel? Sedan har jag några fd kollegor som äger en konsol som jag tänkte peppa.

Men vad säger ni, känner ni peppen?!

6 kommentarer:

  1. Jag har inte spelat NHL sedan NHL 94-95 eller nåt sådant, men att spela med/mot polare är ju bland det roligaste som finns. Ett givet köp om det blir så!

    SvaraRadera
  2. Kung, då ska jag spela skiten ur dig kexet! Eller så spöar vi andra tillsammans.

    SvaraRadera
  3. Lirade både 07 och 09 riktigt hårt och kommer givetvis lira NHL 10 med. Fast jag kommer köpa det till 360 då vi har en lag i EAHL sen förra säsongen. Sen har jag fortfarande svårt för Sonys 10 år gamla Playstation-kontroll. Den suger faktiskt lite smått och är fortfarande en nödlösning man inte vågat byta ut.

    SvaraRadera
  4. Din mamma är en nödlösning! Äh, du vågar helt enkelt inte möta mig! Det är bögit med lila!

    SvaraRadera
  5. Jag får ofta stryk i NHL :)
    Men jag föredrar att få stryk i en onlinetjänst som fungerar smidigt och där jag kan bli röstmässigt häcklad under spelets gång. Den är ju en modern handkontroll ingen nakdel heller. Fattar fortfarande inte vad Sony tänkte när de behöll den gamla desinen. Snacka om att tänka som en påse jordnötter. Eller som ett Takida-fan.

    SvaraRadera
  6. Hahaha.. ja egentligen så vet jag ju innerst inne att du kanske har rätt och att Xbox-kontrollen spöar PS3:ans.. men jag har ingen erfarenhet av den. Har testat den lite grann och sen känt mig äcklad. Playstation-handkontrollen är så jävla snygg och klassisk helt enkelt. Så jag vet inget bättre. Det är som med Herr Ulrich. Jag lyssnar bara på hans trumspel och vet därmed inte hur bra en trummis kan vara egentligen. Lars är ju dessutom snygg.

    SvaraRadera