30 augusti 2009

Farsan har köpt en rallygrön Jaguar




Farsan ringde mig för någon dag sedan och säger; Jag har köpt en
Rallygrön Jaguar XJS Convertible.

Va?! säger jag lite häpet och tänker på att han tidigare snackat om en 2005 Viper vilket han fått provköra fast neggat pga dålig deal. Så han gick från Viper-tankar till en Klassiker, fick inte det att gå ihop först men senare förstod jag.

Hela min farsas intresse för bilar började nog när han hängde med raggarna i Övik när han var 13 år och i samma veva började snusa. Japp min far är faktiskt gammal raggare och hade en svartgrön Javelin någon gång innan han blev ansvarsfull fader till mig. Dock märker man inte detta raggar-fenomen först, men när man börjar snacka bilar och motorer då blir han en jävla bil-wikipedia och historierna kommer fram. Men en sak som alltid avslöjar hans raggar-gen är hans extrema behov att alltid stanna på korvmojar och beställa korv med mos. Observera att det ska vara RIKTIG mos för annars blir farsan sur och vill byta mojje.

Jag och farsan har faktiskt haft planer att gemensamt köpa en gammal jenkare, nämligen en svart Dodge Charger, men genom att jag aldrig har pengar över så har farsan lagt ned hoppet om det. =)

Men nu jävlar så fick han tummen ur och köpte en fin gammal klassiker istället. Genom att jag inte riktigt förstod köpet först frågade faktiskt han varför det inte blev en jenkare som vi tidigare pratat om att köpa tillsammans och då blev svaret något i stil med att när man är 50 är man ballare med en klassiker genom att annars tror folk man är gubbsjuk eller har 50-årskris. Drar ändå ifrån alla med denna bil!

Inners inne vet jag att han vill ha en jenkare men har insett att han är slav till sammhällets hårda piska.

Det blir i alla fall för mig att provköra den gröna faran man kommer hem. Sweet!

2 kommentarer:

  1. Din farsa är en rääääger och lyssnar på denna låt dygnet runt: http://open.spotify.com/track/4xbgqycGsPQhg5ESZs8Shq

    Fast jag är inte så imponerad, jag ska börja lägga upp bilder på svärfarsans bilar så får din farsa spö!

    Och jenkare heter det väl inte? Jänkare säger man va?

    SvaraRadera
  2. fan har varit i sthlm för länge och bytt ut ä mot e. *förtvivlad*

    jo jag vet att din svärfar är en raggare utav dess like. =) Din farsa börjar ju bli raggare med vem kör gam-volvo nuförtiden om inte raggare? :p

    Nä min far är en hendrix-lyssnare och ja det är mest 70-tals rock för hans del och helst med långa gitarrsolon.

    Men RIP Meduza!

    SvaraRadera