28 december 2008

Färne Introduserar taggar...

Hej bloggvänner,

Ja som sagt smackebonk-bloggen har nu börjat få några år på nacken och vi har hunnit klämt iväg 728 inlägg!

Men med dessa mängder har jag insett att det är omöjligt att söka i den om man vill läsa gamla grejer. Nu när jag tänkte köra igång Gore-kvällarna så vill jag ju att man ska kunna se film-inläggen separat och på det sättet få lite mer känsla i det hela. Så jag funderade lite och insåg att vi skriver ofta om samma saker och kan lätt dela upp vår blogg i några kategorier. Detta gör vi genom att tagga våra inlägg med såkallade "etiketter" som det så fint heter på svenska. Jag har gjort några förslag, vilka syns bland våra taggade inlägg. Förslagen är Musik, Film, Spel (ev TV-spel tagg) Sport... Funderar ävenpå någon rolig kategori.

Taggarna har # (brädgård) framför sig för att skilja sig från våra personliga taggar (angivet med namn).

Skulle vara så ballt om vi hade lite kategorier i bloggen, det skulle ge mer interaktivitet och troligen även mer läsare som nishar vad de vill läsa.

Har ni något tips på fler taggar? Någon för flumsnack? vardagligsnack?

Att tagga om går rätt fort.. Det kan man göra via admin menyn.. göra flera inlägg samtidigt osv.

Som sagt lite feedback här vore bra!

6 kommentarer:

  1. Det kanske inte direkt förvånar... men jag skulle vilja ha en kategori som heter "Existens". :)

    SvaraRadera
  2. Ett suveränt initiativ Färne! Jag har funderat på detta också men (om man kollar på andra bloggar) så är det ju lätt att det blir för många taggar och underkategorier och därför är det skitabra att först och främst utgå från dessa grundkategorier Film, Musik, Sport och Spel - det kan alla dela in sina inlägg i. Och sen får ytterligare kategorier växa fram allteftersom helt enkelt. Hell yeah.

    Sen kan jag inte låta bli: "Färne introduserar taggar.." - Stavfel!

    SvaraRadera
  3. .. och nu kom jag på en kategori som jag vill ha med, nämligen Konsert.

    SvaraRadera
  4. Konsert kan vara unik.. det hör ju till musik men ja det är ändå mer av en review.

    dock borde vi ha nått för vardagliga saker.. existens som dave sa?


    Vore bra om vi alla kunde hjälpas åt att tagga alla inlägg så gått det går?

    SvaraRadera
  5. Föresten erik hus stavar man det intro... =)

    SvaraRadera
  6. existens är ju ganska övergripande och bra, och utesluter ju typ nästan ingenting. kan ju bara vara en såndär allmän kategori om inte några av de andra kategorierna fungerar.

    SvaraRadera