09 december 2008

Darrell Lance "Dimebag" Abbott 1966/08/20 - 2004/12/08 R.I.P

Igår var det fyra år sedan Dimebag Darrell blev ihjälskjuten på scen. Lika sjukt nu som då. Han ska bli hedrad för all framtid.

Jag bildgooglade på "dimebag" och fann denna bild på den 9:e sidan. Det tycker jag är häftigt.




Och så en bild som visar Dimebag som vi vill komma ihåg honom; full i fan, rött skägg, coola gitarrer och brudar.


Gör nu detta: välj en Panteralåt och lyssna på den. Smacka sen ner en kommentar om vilken låt ni valde och gärna varför. Själv lyssnar jag just nu på Hollow. Sentimental och vacker, och tung som fan.

7 kommentarer:

  1. Jag lyssnar på I'm Broken för det är den enda som jag bemödat mig med att ladda ned. Det är också den bästa låten på den första Pantera-skivan som du ägt. Och som jag köpte åt dig. (För att du bad mig, jag veeet.)

    Videon är rätt avskalad och schysst också vill jag minnas. Inte lika stökig och spontan i känslan som den här: http://www.youtube.com/watch?v=AIUsNjFPCX0
    OBS, Erik! Videon börjar på riktigt 30 sek in. Men det ser du ju när du ser den...

    SvaraRadera
  2. I'm Broken är bäst på far beyond driven och säkert topp tre av alla låtar som de skrivit. Kanske numero uno också.

    Du har dock jävligt fel i att det var den första Pantera-plattan jag ägde, det var nämligen Vulgar Display of Power, så fuck you lite granna. Jag har heller ingen minne av att du köpte skivan till mig.

    Videon till I'm Broken är ett mästerverk! Jag såg några sek in på din youtube-video men stängde av när jag såg nån kaxig neger i bar överkropp som rap(p)ade.

    SvaraRadera
  3. Haha!
    Ja det är lillskiten jag nämnde i kommentaren till inläggen före.
    Burn.

    SvaraRadera
  4. Using my third arm
    för även om du har tre armar är Dimebag fortfarande bättre än dig

    SvaraRadera
  5. Cemetary Gates, eftersom den kom fram först på Spotify när jag sökte på Pantera.
    Sedan fortsatte jag med Cowboys from Hell, Walk, Fucking Hostile, I'm Broken samt Hollow.

    SvaraRadera
  6. Spelade fucking hostile för en tönt på gymnasiet, en som aldrig hört rock. han blev helt uppslukad av slutet på den låten. roligt att bevittna.

    SvaraRadera
  7. Slaughtered, tyngsta låten nånsin el. kanske suicide note part 2 (kan inte bestämma mig, lyssnar på båda).

    SvaraRadera